Με αυστηρά μέτρα ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις – Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές

katastimata ekptoseis

Ξεκινούν από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, που πρόκειται να διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 16 Ιανουαρίου, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοικτά σε όλη την επικράτεια, από τις 11:00 έως τις 20:00.

 «Ας ελπίσουμε τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, λόγω κορωνοϊού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες, που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ, και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ της εκπτωτικής περιόδου», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβούλιου Αττικής Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.

Το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής ενημερώνει πως σύμφωνα με το νόμο 4177/2013, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου έως και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022. Σύμφωνα με το νόμο, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, 16 Ιανουαρίου, με ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 20:00.

Σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή, η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργοδότες έχουν υποχρέωση, να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παραχθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.

Τι προβλέπεται για την αναγραφή των τιμών

Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την επιβεβλημένη αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον η μειωμένη τιμή αφορά σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή στους καταναλωτές, πρέπει να είναι απόλυτα ακριβής.

Κατά τη διενέργεια των ελέγχων οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Ιδιαίτερη προσοχή, απαιτείται στα υπό έκπτωση προϊόντα, η αναγραφή διπλών τιμών, ανεξάρτητα από τη χρήση του γενικευμένου ποσοστού έκπτωσης. Επισημαίνεται πως σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αναφορικά με την έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων στην Περιφέρεια Αττικής, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: «Με πρώτο μέλημα την τήρηση των υγειονομικών κανόνων από εργοδότες, εργαζόμενους και πελάτες στους ασφαλείς χώρους των φυσικών καταστημάτων, ξεκινούν με προσδοκίες οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις.

Το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων της Αττικής θα διαθέτουν τα εμπορεύματα τους για πενήντα ημέρες με μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να ρευστοποιήσουν τα εποχικά αποθέματα τους, προσφέροντας παράλληλα πολύ ελκυστικές τιμές στις επιλογές και ανάγκες των καταναλωτών. Στη παρούσα συγκυρία, εξαιτίας της μεγάλης διασποράς της μετάλλαξης Όμικρον και των πολλών κρουσμάτων του κορονοϊού στην Αττική, υπάρχει έντονη ανησυχία πως θα αντιμετωπισθεί το ενδεχόμενο να απογυμνωθούν τα εμπορικά καταστήματα από απουσίες υπαλλήλων και βεβαίως αυτοαπασχολούμενων εμπόρων.

Ας ελπίσουμε ότι τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ της εκπτωτικής περιόδου. Οι εκπτώσεις είναι πάντα μια καλή ευκαιρία για καλές πωλήσεις και καλές αγορές!».

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *