Η ΑΑΔΕ τερματίζει τις επισκέψεις στις ΔΟΥ για έκδοση Φορολογικής Ενημερότητας και σε περίπτωση χρεών – ‘Όλα θα γίνονται μέσω ψηφιακής εφαρμογής

Screenshot 240 e1688064693594.png

Μια νέα ψηφιακή εφαρμογή, που διευκολύνει σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών, εξοικονομώντας τους σημαντικό χρόνο στην καθημερινότητά τους, εισάγει από σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, καθώς αποφεύγονται περί τις 200.000 εποσκέψεις στις ΔΟΥ τον χρόνο.

Πλέον, με κοινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι φορολογούμενοι μπορούν να λαμβάνουν ψηφιακά το απαραίτητο για τις συναλλαγές τους αποδεικτικό, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτούν την ΔΟΥ, όταν:

  • Για την έκδοσή του απαιτείται να παρακρατηθεί από το προς είσπραξη ποσό μέρος των ρυθμισμένων οφειλών τους.
  • Εκδίδεται για κάθε νόμιμη χρήση και υφίστανται οφειλές σε αναστολή είσπραξης.
  • Εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων με υφιστάμενες ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης και παρακρατείται το σύνολο του εισπραττόμενου ποσού, έως το ύψος των συνολικών βεβαιωμένων οφειλών του αιτούντος.
  • Εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού από επαχθή αιτία, με παρακράτηση ποσού επί των ρυθμισμένων οφειλών.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι, πλέον, διευκολύνεται σημαντικά η έκδοση ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτων όταν υπάρχουν μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, καθώς πέρα από το ύψος των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, η χορήγηση της ενημερότητας συνδέεται και με το ύψος των φόρων που καταβάλλει κάθε χρόνο ο φορολογούμενος. Έτσι, ακόμα κι αν οι μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ξεπερνούν τα όρια που προβλέπονται, η ενημερότητα χορηγείται, εάν ο φορολογούμενος καταβάλει ετησίως μέχρι 120% των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, με αποτέλεσμα να υπάρχει η βεβαιότητα ότι πρόκειται για συνεπή φορολογούμενο.

Επιπλέον, για την ασφάλεια, την εγκυρότητα και την ταυτοποίηση των συναλλαγών, αλλάζει το περιεχόμενο της αίτησης στην ψηφιακή εφαρμογή και ο τύπος του Αποδεικτικού Ενημερότητας, με την προσθήκη πεδίων, όπως:

  • Το QR Code, για τον έλεγχο γνησιότητας του αποδεικτικού ενημερότητας.
  • Ο Μοναδικός Αριθμός Καταχώρισης (ΜΑΡΚ) στο myDATA του παραστατικού, του οποίου επιδιώκεται η είσπραξη.
  • Το ΑΤΑΚ του ακινήτου, για τη μεταβίβαση του οποίου εκδίδεται το αποδεικτικό ενημερότητας.

Οι φορολογούμενοι μπορούν να λαμβάνουν το νέο ψηφιακό αποδεικτικό ενημερότητας μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE στη διαδρομή myAADE.gov.gr / Εφαρμογές / Φορολογικές Υπηρεσίες / Ενημερότητα / Έκδοση Αποδεικτικού Ενημερότητας / Είσοδος στην εφαρμογή.

Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε: «Η φοροδιαφυγή είναι πάντα στην επικαιρότητα. Ξεχνάμε όμως την ταλαιπωρία και τη γραφειοκρατία. Σήμερα είμαστε εδώ για να γλυτώσουμε λίγο λιγότερες από 200.000 επισκέψεις των πολιτών ή των λογιστών τους στην εφορία Η ενημερότητα αναβαθμίζεται, ψηφιοποιείται και εκσυγχρονίζεται. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, με απλούς κανόνες και με διαφάνεια αλλά χωρίς ταλαιπωρία οι πολίτες που χρωστάνε θα μπορούν να παίρνουν ενημερότητα με παρακράτηση με ένα κλικ.

Πολύ σύντομα θα προσθέσουμε και τη βεβαίωση οφειλής ολοκληρώνοντας τη δράση αυτή.

Δράση που αποτελεί ένα ακόμη στρατηγικό βήμα εκσυγχρονισμού. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως παράλληλα έτρεξε και η αναδιοργάνωση των τμημάτων εισπράξεων των εφοριών με τη δημιουργία του ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Οι κινήσεις αυτές συμπληρώνουν η μια την άλλην.

Η γραφειοκρατία για εμάς είναι αντίπαλος από μόνη της. Είναι όμως πολύ περισσότερο από αυτό.

Είναι και τρόπος βελτίωσης της συμμόρφωσης. Γιατί μειώνει -η αντιμετώπισή της- τα λάθη άρα τα προβλήματά στους καλή τη πίστη φορολογούμενους αφήνοντας τους φοροφυγάδες πιο ευάλωτους στον εντοπισμό.

Συνεπώς είναι μονόδρομος για εμάς η διπλή στόχευση. Γραφειοκρατία και φοροδιαφυγή και μονόδρομος η επιτυχία».

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Πρόκειται για ακόμα ένα ακόμα πολύ σημαντικό βήμα διευκόλυνσης των συναλλαγών των φορολογουμένων. Με την παροχή και αυτών των υπηρεσιών, επιταχύνονται σημαντικά οι διαδικασίες έκδοσης ενημερότητας και σε περίπτωση, όπου ο αιτών έχει χρέη προς το Δημόσιο. Κάθε ημέρα κάνουμε ένα βήμα μπροστά στην εξυπηρέτηση πολιτών κι επιχειρήσεων Κάθε μάχη που κερδίζουμε, είναι κερδισμένος χρόνος για πολίτες, επιχειρήσεις και τις υπηρεσίες μας, Συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα το έργο μας να μειώσουμε την γραφειοκρατία, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Συνεχίζουμε να αφαιρούμε γραφειοκρατικά εμπόδια, προσφέροντας όλο και καλύτερες ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες».

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *