«Η αποκρατικοποίηση του ΟΛΗΓ είναι στην σωστή κατεύθυνση» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την τοποθέτησή του στο νομοσχέδιο για την «Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Τροποποίησης και Κωδικοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.” – Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”» στην Ολομέλεια.
Ο υπουργός, ανέφερε πως η αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης του λιμένα Ηγουμενίτσας θέτει τους όρους και την έκταση που θα διαχειρίζεται ο ΟΛΓΗ ΑΕ που μετά από τη διαγωνιστική διαδικασία που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ πέρασε το πλειοψηφικό πακέτο στον όμιλο Grimaldi. O κ. Βαρβιτσιώτης, χαρακτήρισε εξαιρετικά επωφελή για τα συμφέροντα της χώρας, τον Έλληνα φορολογούμενο και τα δημόσια οικονομικά αυτή τη Συμφωνία» καθώς όπως εξήγησε «σήμερα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έχει έναν κύκλο εργασιών περίπου 5 εκατ. ευρώ, κέρδη περίπου 1,7 εκατ. ευρώ και με την παρούσα παραχώρηση του 67% των μετοχών για 39 χρόνια θα εισπράξουμε 85 εκατ. ευρώ συν τα κέρδη από τη φορολογία, που σήμερα ο ΟΛΗΓ δεν υπόκειται σε αυτό το καθεστώς, όπως θα εισπραχτεί επίσης το 3,5% του τζίρου ενώ θα εισπράττονται χρήματα και από όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες από την υλοποίηση των έργων που υποχρεούται, σύμφωνα με το master plan, να κάνει ο επενδυτής, ύψους 35 εκατ. ευρώ».
O κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι «οι δημόσιες υποδομές, δεν πωλούνται, όπως θέλουν να παρουσιάζουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά παραμένουν στην κυριότητα της χώρας, δεν εκχωρούνται στον ιδιώτη, απλά αλλάζουν μορφή διαχείρισης και διοίκησης της εταιρείας που διαχειρίζεται αυτές τις υποδομές».
Επισήμανε ότι «τα μέχρι σήμερα έσοδα που φέρνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι πολύ λιγότερα από όσα εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί από τον Έλληνα φορολογούμενο και τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την ανάπτυξή του». Το μοντέλο αυτό ανάπτυξης μέσω των παραχωρήσεων μετοχών σε ιδιώτες, είπε ο υπουργός, έχει αποδείξει και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη ότι είναι αποτελεσματικό, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματά τους και τις αυξήσεις σε θέσεις εργασίας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, σχολίασε ότι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, είτε αυτά ανήκουν στην Αριστερά είτε στη Δεξιά «ακούμε να λένε ”όχι” στην ανάπτυξη και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας» και σημείωσε ότι «αυτό με προβληματίζει πάρα πολύ για τον τρόπο που και αυτοί που συμμετείχαν στην διακυβέρνηση της χώρας σήμερα έρχονται και αντιτάσσονται σε σχέδια τα οποία οι ίδιοι υιοθέτησαν» εννοώντας τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ.
Απαντώντας στις επικρίσεις γιατί επιλέχθηκε το μοντέλο της πλήρους παραχώρησης και όχι της υπο-παραχώρησης, ο υπουργός είπε «ότι δεν υπάρχει ένα μοντέλο αξιοποίησης και κατά περίπτωση επιλέγεται όποιο είναι πιο πρόσφορο για κάθε λιμάνι». Ενδεικτικά, ανέφερε πως για το λιμάνι της Κέρκυρας προχωρά η σύμπραξη με τους ιδιώτες της μαρίνας για τα μέγκα- γιοτ, στο λιμάνι της Καβάλας αφορά τον εμπορευματικό σταθμό ενώ στο λιμάνι του Ηρακλείου αφαιρούνται από τον Οργανισμό κομμάτια και ένα μικρότερο τμήμα του προχωράει για παραχώρηση.
Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τόνισε ότι «έχουμε το πρωτόγνωρο 6.000 στρεμμάτων να αποδίδονται στην τοπική αυτοδιοίκηση με ό,τι αυτό σημαίνει». Χαρακτήρισε ψευδείς τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης ότι ο ΟΛΓΗ ΑΕ απαλλάσσεται από ανταποδοτικά τέλη καθώς, όπως είπε, «θα καταβάλει τις υποχρεώσεις του σε ό,τι αφορά την αποκομιδή σκουπιδιών, χρήση νερού και φωτισμού». Τόνισε, επίσης, ότι «δεν είναι καθόλου φιλόδοξο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να γίνει “πράσινο”» σημειώνοντας ότι έχει ενταχθεί στο master plan και σχετικό σχέδιο για τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για τα πλοία όσο παραμένουν στο λιμάνι.