Ψηφιοποιήθηκαν πλήρως οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων – Ταλαιπωρία τέλος για χιλιάδες δημότες και επαγγελματίες της πόλης

KOSTAS BAKOGIANNIS 092398737634

Ψηφιοποιήθηκαν πλήρως οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων και μπήκε τέλος στην ταλαιπωρία για χιλιάδες δημότες και επαγγελματίες της πόλης. Συνολικά 207 ηλεκτρονικές υπηρεσίες βρίσκονται πλέον στη διάθεση των πολιτών.

Την ταχύτατη και αποτελεσματικότατη εξυπηρέτησή τους σε οποιαδήποτε συναλλαγή με τον Δήμο Αθηναίων απολαμβάνουν, από την αρχή του έτους, οι δημότες και οι επαγγελματίες της Αθήνας, μετά την ολοκλήρωση του έργου της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του δήμου. Πρόκειται για την επίτευξη ενός φιλόδοξου στόχου που έθεσε εξαρχής η δημοτική αρχή της Αθήνας, με την προσωπική δέσμευση του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη για ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών έως το τέλος του 2022.

Συνολικά 207 υπηρεσίες, -μεταξύ των οποίων το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας, η αναζήτηση σχεδίων πολεοδομικών αδειών, η έκδοση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ, η ρύθμιση οφειλών, η έκδοση παράβολου, η έκδοση άδειας πολιτικού γάμου κ.ά.- βρίσκονται στη διάθεση όλων των Αθηναίων, μετά την προσθήκη των τελευταίων 56 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2022), στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr.

Μέσα σε 35 μήνες ψηφιοποιήθηκε το 100% των υπηρεσιών

Η πλατφόρμα ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Φεβρουάριο του 2020 από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης του Δήμου Αθηναίων (Δ.Α.Ε.Μ.), με το τεράστιο έργο της ψηφιοποίησης να προχωρά συστηματικά και να ολοκληρώνεται ταχύτατα, επισπεύδοντας τη μετάβαση της Αθήνας στη νέα ψηφιακή εποχή. Για την ψηφιοποίηση των 207 υπηρεσιών χρειάστηκαν συνολικά 35 μήνες, αριθμός που αναλογεί στην προσθήκη μιας νέας υπηρεσίας ανά 5 ημέρες.

Κώστας Μπακογιάννης: «Η Αθήνα πρωτοπορεί και αλλάζει ταχύτητα»

Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, τόνισε:

«Η Αθήνα πρωτοπορεί στην εθνική προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σε λιγότερο από 3 χρόνια δημιουργήσαμε έναν δήμο υψηλής τεχνολογίας και μηδενικής γραφειοκρατίας, απαντώντας ουσιαστικά και άμεσα σε μία από τις μεγαλύτερες απαιτήσεις των δημοτών μας. Μέσω της ψηφιακής Αθήνας εξασφαλίζουμε πόρους, αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Κυρίως, όμως, προσφέρουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο στην καθημερινότητά τους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη της Δ.Α.Ε.Μ. και τους υπαλλήλους του Δήμου Αθηναίων που όλο αυτό το διάστημα εργάστηκαν σκληρά για να “μεταφέρουν” τον δήμο στο σπίτι των Αθηναίων, μετατρέποντας τις 3 ώρες “ουρά” σε 3 απλά “κλικ” από το σπίτι. Η Αθήνα από σήμερα αλλάζει ταχύτητα: 100% ψηφιακά, 100% άμεση εξυπηρέτηση, 100% προτεραιότητα ο δημότης».

Δίνει λύση σε όλους τους πολίτες

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων (https://eservices.cityofathens.gr) που αναπτύχθηκε και αναβαθμίζεται από τη Δ.Α.Ε.Μ., έχει δώσει λύση στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών, επαγγελματιών και όσων ζητούν πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και άλλες υπηρεσίες, από όπου κι αν βρίσκονται, χωρίς γραφειοκρατία και ταλαιπωρία, χωρίς αναμονή σε ουρές και με τη δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, 365 μέρες τον χρόνο.

Περισσότερες από 260.000 αιτήσεις μέχρι σήμερα

Καθημερινά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Α.Ε.Μ., πάνω από 400 αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας. Σε διάστημα μικρότερο των 3 ετών, στην πλατφόρμα, έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 194.000 πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα έχουν εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά πάνω από 260.000 αιτήσεις, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά και αποτελεσματικά τη σχέση του πολίτη με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

«Η τεχνολογία αλλάζει τον δήμο και ο δήμος τις ζωές των Αθηναίων. Με στρατηγικό σχεδιασμό, τα τελευταία 3 χρόνια οικοδομούμε μια πόλη-πρότυπο που θέτει ως προτεραιότητα τον ίδιο τον δημότη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς του. Με την ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων, επιτυγχάνουμε στο ακέραιο τον στόχο μας, χτίζοντας καλύτερες σχέσεις με τους δημότες μας, και συμβάλλοντας -ταυτόχρονα- στην μεγαλύτερη απόδοση και παραγωγικότητα των στελεχών του δήμου μας», επισημαίνει από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Μετάβασης και Παιδείας του Δήμου Αθηναίων, Νικόλαος Βαφειάδης.

Ο Πρόεδρος της ΔΑΕΜ Γιώργος Αποστολόπουλος, τόνισε:«Θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των Αθηναίων ευκολότερη. Απαλλάσσοντας τους από τη γραφειοκρατία, τις χαμένες εργατοώρες στις ουρές για τη εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του Δήμου, αυτό επιτυγχάνουμε. Το σημερινό αποτέλεσμα, είναι το άθροισμα,γνώσης, μεθοδικου σχεδιασμού και ομαδικής δουλειάς. Είμαστε χαρούμενοι γι΄αυτό και προχωράμε. Ευχαριστώ όλα τα στελέχη της ΔΑΕΜ για την εξαιρετική συνεργασία μας».

Ποιες είναι οι τελευταίες 56 υπηρεσίες που προστέθηκαν

Μετά την ψηφιοποίηση και των τελευταίων 56 υπηρεσιών, στο τέλος του 2022, οι δημότες και οι επαγγελματίες που ανήκουν στον Δήμο Αθηναίων, έχουν πλέον τη δυνατότητα να καταθέσουν ηλεκτρονικά αιτήσεις που αφορούν:

-Έκδοση Παράβολου

-Αίτηση κοπής δένδρου

-Έκδοση Άδειας Πολιτικού Γάμου

-Εγγραφή τέκνου στην οικογενειακή μερίδα λόγω υιοθεσίας του

-Αλλαγή δημοτικότητας τέκνου μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση επιμέλειάς του

-Διόρθωση ημερομηνίας γέννησης στην οικογενειακή μερίδα

-Διόρθωση επωνύμου μητέρας στην οικογενειακή μερίδα

-Δήλωση επανάκτησης πατρικού επωνύμου στην οικογενειακή μερίδα (για γυναίκες που παντρεύτηκαν πριν το 1983)

-Δήλωση προσθήκης επωνύμου του ενός συζύγου στο επώνυμο του άλλου

-Καταχώρηση αλλαγής φύλου στο Δημοτολόγιο

-Αίτηση για Κοινωνικό Παντοπωλείο

-Αίτηση για Κοινωνικό Φαρμακείο

-Πιστοποιητικό Οικονομικής Αδυναμίας

-Παροχή δωρεάν Φαρμακευτικής Περίθαλψης σε ανασφάλιστους

-Αίτηση Γενικού Ενδιαφέροντος – Καταγγελία/Διαμαρτυρία Πολιτών/Δημοτών

-Αίτημα για χορήγηση Αποφάσεων Δημοτικού Συμβουλίου

-Αίτημα για χορήγηση Πράξεων της Οικονομικής Επιτροπής

-Εγγραφή στο Μητρώο Αρρένων ανήλικων αδήλωτων που δεν συμπεριλήφθηκαν στα αρχικά καταρτισθέντα μητρώα αρρένων

-Διαγραφή από το Μητρώο Αρρένων ως πολλαπλώς εγγεγραμμένος

-Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο ενήλικου άνδρα που είναι εγγεγραμμένος μόνο στο Μητρώο Αρρένων

-Διαγραφή από το Δημοτολόγιο λόγω θανάτου (πριν τις 18-01-2018)

-Αίτηση Πρόσβασης και Μελέτης Αρχειακού Υλικού

-Αίτηση Χορήγησης Άδειας Δημοσίευσης Αρχειακού Υλικού

-Χορήγηση / Ανανέωση άδειας λειτουργίας Κολυμβητικής Δεξαμενής

-Βεβαίωση για συνταξιοδότηση των ασκούντων το επάγγελμα του κουρέα, κομμωτή/τριας, τεχνίτη/τριας περιποίησης νυχιών, χεριών και ποδιών

-Χορήγηση αντιγράφων εκ του φακέλου Άδειας εκδοθείσας από τον Δήμο

-Αίτηση απαλλαγής/μείωσης ΔΤ λόγω τριτεκνίας, ΑΜΕΑ, πολυτεκνίας, απορίας, μονογονεϊκότητας

-Αίτηση για την παραχώρηση άδειας λειτουργικών διακοσμητικών στοιχείων

-Αίτηση για την παραχώρηση άδειας κοινόχρηστου χώρου για περίπτερα

-Αίτηση για την χορήγηση προσωρινής άδειας κοινόχρηστου χώρου ολιγοήμερης διάρκειας

-Αίτηση για χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου υγρών καυσίμων, υπογείων δεξαμενών και ενδεικτικών πινακίδων

-Άδεια διαφήμισης για τα περίπτερα

-Αίτηση Εκμίσθωσης άδειας εκμετάλλευσης περιπτέρου

-Αίτηση Μεταβίβασης δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου

-Αίτηση Μετατόπισης Περιπτέρου

-Αποστολή αντιγράφων των βεβαιωμένων παραβάσεων ΚΟΚ

-Αίτηση συμμετοχής εκπαιδευόμενου για ένταξη σε εκπαιδευτικά προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων

-Έκδοση συναίνεσης για κατάληψη οδοστρώματος

-Άδεια διακοπής κυκλοφορίας

-Χορήγηση αντιγράφων εκθέσεων βεβαίωσης παράβασης οχήματος

-Πρόσληψη πατρωνύμου και επωνύμου πατέρα σε τέκνα γεννημένα εκτός γάμου

-Αίτημα χορήγησης φωτοαντιγράφων δικαιολογητικών από το δημοτολογικό φάκελο (εκτός της απόφασης Πολιτογράφησης)

-Αίτημα χορήγησης αντιγράφου της απόφασης πολιτογράφησης για όσους έχει εκδοθεί πριν το 2010

-Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο άγαμου ενήλικα που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια

-Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο έγγαμου/διαζευγμένου ενήλικα που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια

-Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο ανηλίκου που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια

-Χορήγηση Πιστοποιητικού Καταστροφής Οχημάτων άνευ Πινακίδων

-Αίτηση Χορήγησης Υψομέτρων και Υψομετρικών Μελετών

-Χορήγηση Αντιγράφων Πράξεων Αναλογισμού ή Πράξεων Εφαρμογής

-Χορήγηση Βεβαίωσης για θέματα Αρίθμησης Ακινήτων, Ονοματοθεσίας Οδών

-Χορήγηση διευκρινίσεων επί της προόδου των διαδικασιών πολεοδομικής ρύθμισης σε εξέλιξη

-Χορήγηση διευκρινίσεων επί διαδικασιών τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου

-Αίτημα για αναγνώριση οδού ως προϋφιστάμενης του 1923

-Αίτημα υποβολής ένστασης μετά από δημοσιοποίηση απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου για πολεοδομική ρύθμιση

-Αίτημα για παροχή στοιχείων (π.χ. εισήγηση υπηρεσίας, τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου)

-Αίτημα περί τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου λόγω άρσης απαλλοτρίωσης

Σημειώνεται ότι η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με χρήση των κωδικών taxisnet για την ταυτοποίηση του χρήστη. Με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή ή στο κινητό τους τηλέφωνο, οι ενδιαφερόμενοι έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν την αίτηση που επιθυμούν, να «ανεβάσουν» τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να ενημερωθούν ηλεκτρονικά μέσω της ψηφιακής τους θυρίδας για την επεξεργασία του αιτήματος και την ολοκλήρωση της διαδικασίας από την αρμόδια διεύθυνση του δήμου. Μάλιστα, μπορούν να παραλάβουν το πιστοποιητικό ή το έγγραφο που έχουν αιτηθεί, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν σε καμία φάση της διαδικασίας στις δημοτικές υπηρεσίες.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *