Προχωρά η υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

BOAK

Μικρή παράταση για τις 24 Ιανουαρίου πήρε η κατάθεση των προσφορών για το έργο “ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.”, που είχε προγραμματιστεί για τις 30 Δεκεμβρίου.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν η “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ”, “ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ”, “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ”, στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με την MARGUERITE, και η “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt”. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, με τα 4 εξ αυτών να αφορούν την περίοδο κατασκευής του.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. 

Αυτό είναι και το πρώτο τμήμα του μεγάλου οδικού άξονα (ΒΟΑΚ) που θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Είναι συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. 

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, αλλά και για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

Στις αρχές του έτους αναμένεται να βγει προς δημορπάτηση και το τμήμα Νεάπολη -Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Το τμήμα αυτό θα περιλαμβάνει 4 κόμβους και θα είναι συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. 

Όσον αφορά το τρίτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, αναμένεται να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης.

Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου. Είναι εκτιμώμενου κόστους 1,32 δις ευρώ.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *