Γεραπετρίτης: «Τοπικό κέντρο στην Λάρισα υπήρχε, ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης»

gerapetritis karamanlis 1111111111111111111112223344423211111111

Ο νυν υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης. Ξεκαθάρισε σήμερα (20.3.2023) στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, η οποία εξετάζει την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση των σιδηροδρόμων και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, ότι ποτέ δεν είχε πει ότι υπάρχει καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Από την άλλη, ξεκαθάρισε όμως, ότι υπήρχε τοπικό κέντρο στην Λάρισα.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης παίρνοντας τον λόγο είπε ότι ένα πολύ μικρό μέρος λειτουργικό των σταθμών παραδόθηκε το 2016 και πρόσθεσε ότι δεν ισχύει ότι το έργο ξεκίνησε ξανά το 2017. Τόνισε ακόμα ότι μόνο σε δυο χώρες ή τρεις υπάρχει στο 100% το σύστημα ETCS και θα είμαστε η μόνη χώρα που θα τοποθετήσει το σύστημα αυτό στο 100% του άξονα. Αυτό θα αναβαθμίσει σημαντικά την ασφάλεια. Θα παραδοθεί το 100% έτοιμο προς χρήση στο τέλος Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Απομένουν δυο κομμάτια. Αυτός που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και είναι 333 χιλιόμετρα. Παράδοση σημαίνει ένα και μόνο πράγματα. Να είναι λειτουργικό το σύστημα.

Για το τι λειτουργεί και τι όχι στην Λάρισα είπε ότι άκουσε εξαιρετικά προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Η πραγματικότητα είναι μια και μόνη. Αυτή την στιγμή στην Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης που μπορεί να κάνει αυτόματη χάραξη και ήταν υποχρεωμένος ο σταθμάρχης. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης.

Μίλησε για ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης όταν κάποιοι πηγαίνουν εκεί που γίνονται οικοδομικές εργασίες και εμφανίζουν ότι δήθεν αυτό είναι ότι υπάρχει σήμερα. Ακριβώς δίπλα είναι το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης της Λάρισας το οποίο λειτουργεί και εκείνη τη νύχτα όφειλε να λειτουργεί. Κάλεσε τους συναδέλφους του να πάνε μαζί και να κάνουν αυτοψία και αν αποδειχθεί ότι λειτουργεί και λειτουργούσε εκείνο το βράδυ μου οφείλετε μια συγγνώμη. Όπως είπε προκύπτει ότι έως 22.12 βραδινή έγιναν χαράξεις και έγινε δυστυχώς χειροκίνητη χάραξη και 1.39 το πρωί έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε απολύτως η αυτόματη χάραξη.

Για το προσωπικό είπε ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει στελέχωση για να αναπληρωθούν οι απώλειες λόγω συνταξιοδότησης. Προσλήφθηκαν 200 άτομα και βρίσκεται αυτή την στιγμή σε εξέλιξη η διαδικασία για την πρόσληψη 117 ατόμων και θα έρθει και άλλη προκήρυξη για 100 άτομα.

Στην συνέχεια έθεσε τα εξής ερωτήματα:

Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων προβλέφθηκε σε ειδικό πακέτο της ΕΕ. Ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη όταν ανέλαβε η κυβέρνηση. Τέλος Ιανουαρίου ψηφίσαμε στην Βουλή έναν νέο φορέα αυτόν της διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Θα θέσει την βάση για να διερευνούμε καλύτερα. Η κοινοβουλευτική ομάδα που δεν τον ψήφισε ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ.

Θα αναβαθμιστεί αυτή την εβδομάδα με διάταξη σε κακούργημα η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού. Έχουμε τεράστιους βανδαλισμούς και τώρα που μιλάμε. Είναι τραγικό όχι μόνο η κλοπή από συμμορίες αλλά και η κλεπταποδοχή. Είναι θλιβερό. Η διάταξη που αφορούσε το κακούργημα της κλοπής υπήρχε. Καταργήθηκε τον Ιούνιο του 2019 με τον ποινικό του ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο αν υπάρχει θάνατος μπορεί να υπάρξει καταδίκη για κακούργημα. Αυτό τώρα θα καταστεί συνολικά κακούργημα.

Διατείνεται ο κ. Σπίρτζης ότι ήταν έτοιμο και λειτουργικό μεγάλο ποσοστό 70% και εμείς λέμε 18%. Καταθέσαμε τα πρωτόκολλα. Το τελευταίο είναι 21/12/2016. Ερωτώ: υπάρχει πρωτόκολλο παραλαβής λειτουργικής σταθμού μετά από εκεί; Καλώ τον κ. Σπίρτζη να μας καταθέσει πρωτόκολλο λειτουργικής παραλαβής.

Επίσης είπε: σε 4,5 χρόνια έγιναν 24 προσλήψεις. Έχετε να πείτε κάτι γι’ αυτό; Και όταν διαπιστώσατε ότι ήταν κακή σύμβαση τι κάνατε; Και γιατί παρατείνατε 6 φορές; Το γεγονός ότι δεν υπήρχε ο αναγκαίος έλεγχος είναι ζήτημα παρακολούθησης της σύμβασης και όχι αυτής καθεαυτής. Το καλοκαίρι του 2018 σας έδωσε άδεια το Ελεγκτικό συνέδριο. Ένα χρόνο τι έγινε; Τι έγινε από το καλοκαίρι του 2018 έως το 2019;

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *