Πώς το «καλάθι» οδηγεί σε περαιτέρω ανταγωνιστικές τιμές παρουσίασε ο Γεωργιάδης – Όλα τα στοιχεία

georgiadis olympia scaled

Το καλάθι του νοικοκυριού οδηγεί σε περαιτέρω ανταγωνιστικές τιμές και δεν είναι πραγματικότητα ότι είμαστε η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη.

   Αυτό σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης, με βάση στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ που παρουσιάστηκε σήμερα και αφορά στην σύγκριση των τιμών στο καλάθι του νοικοκυριού με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

   Σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ ο υπουργός τόνισε ότι ένας τέτοιος φόρος πολύ δύσκολα μειώνεται δημοσιονομικά και στην φάση που είμαστε ενθαρρύνονται τα στοχευμένα μέτρα. Οπότε, όπως σημείωσε ο υπουργός, η κάρτα αγορών έρχεται να απαντήσει σε αυτό το αίτημα, δηλαδή των στοχευμένων μέτρων, αλλά για τους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. 

   Σε ό,τι αφορά στο όριο του τζίρου των 50.000 ευρώ για να ανακοινώνονται τα ονόματα επιχειρήσεων που παρανομούν, ο υπουργός είπε ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή οδηγία.

   Ο υπουργός σημείωσε ότι η έρευνα από το ΙΕΛΚΑ θα συνεχιστεί στο πλαίσιο χάραξης πολιτικής, ενώ στην μάχη για το καλάθι του νοικοκυριού «προστίθεται και η κάρτα που ψηφίζουμε σήμερα στη Βουλή και έρχεται να ενισχύσει το καλάθι για να φτάσουμε σε ένα επίπεδο που θα αντιμετωπίσει την ακρίβεια καθώς η κάρτα αγορών θα αξιοποιηθεί για ακόμη καλύτερες τιμές στο καλάθι». Γενικότερα σε ό,τι αφορά στις αυξήσεις ο υπουργός σημείωσε ότι «εφόσον έχουμε πληθωρισμό, οι τιμές αυξάνονται».

   Σχετικά με την έρευνα, έγινε σύγκριση τιμών από μεγάλα σούπερ μάρκετ που αντιπροσωπεύουν στην Ελλάδα το 90% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου, με επίσης μεγάλους λιανεμπορικούς ομίλους σε ΗΒ, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία και Γαλλία για 41 κατηγορίες και περιγραφές προϊόντων και 5.000 διαφορετικές τιμοληψίες από 8 Νοεμβρίου έως 8 Δεκεμβρίου, δηλαδή από την πρώτη έως την έκτη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού.

   Η έρευνα αφορούσε τα 20 τρόφιμα που εδώ και μια εικοσαετία ελέγχει το ΙΕΛΚΑ αλλά και νέα προϊόντα για επιπλέον 21 κατηγορίες (όπως πάνες, μωρομάντηλα, βρεφικό γάλα, κλπ) και οι τιμές ήταν και από προσφορές και από εκπτώσεις και ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα προϊόντα πολυεθνικών ομίλων.

   Όπως προκύπτει από την έρευνα για τα 41 προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, είμαστε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την Ισπανία – 1% και την Πορτογαλία συν 1%, η Γαλλία είναι ακριβότερη 15%, η Ιταλία συν 5% και συν 8% το ΗΒ, ενώ αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ η Ισπανία εμφανίζεται συν 6%, συν 4% η Πορτογαλία, συν 17% το ΗΒ, η Γαλλία συν 23% και συν 13% η Ιταλία.

   Η επιλογή των χωρών έγινε με βάση την προσβασιμότητα στα στοιχεία, ενώ η αλλαγή συσκευασίας και γραμμαρίων δυσκολεύει το βαθμό σύγκρισης. Επιπλέον, η επίδραση την αγοραστικής δύναμης και η επίδραση μισθών στον αγοραστικό κόστος αποτελεί μια τελείως διαφορετική ανάλυση είπε ο υπουργός και σημείωσε πως στόχος της έρευνας ήταν να φανεί πως στην χώρα μας δεν αντιμετωπίζουμε οργανωμένη αισχροκέρδεια.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *