Σήμερα η Volkswagen διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα από SUV, όμως ντεμπούτο στην κατηγορία αυτή, έκανε το Golf.
Το 1989 λοιπόν στο Σαλόνι της Γενεύης η Volkswagen παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή το Golf Montana με σύστημα τετρακίνησης και ανάρτηση που αύξανε την απόσταση από το έδαφος.
Η γερμανική εταιρεία δεν σκόπευε να βάλει στη γραμμή παραγωγής το περιπετειώδες Golf, ωστόσο η απρόσμενα μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε στις αντιπροσωπείες την έκανε να αλλάξει πλάνα.
Έτσι γεννήθηκε το 1990 το Golf Country, το οποίο όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες διέθετε όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων SUV. Μαύρο πλαστικό προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, απόσταση από το έδαφος άνω των 178 χλστ. και ποδιές εμπρός-πίσω.
Παράλληλα υπήρχε πίσω εξωτερική βάση για τη ρεζέρβα, προστατευτική μπάρα προφυλακτήρων, τέσσερα πρόσθετα βοηθητικά μπροστινά φώτα και σχάρα οροφής με ενσωματωμένη φωτεινή λωρίδα.
Βασίζονταν στο τετρακίνητο Golf Syncro, ενώ σύμφωνα με τη Volkswagen τοποθετούνταν πάνω του συνολικά 438 νέα εξαρτήματα. H Volkswagen έστελνε προ-συναρμολογημένα Golf Syncro από τη Γερμανία στο Γκρατς της Αυστρίας, όπου η Steyer Puch Halflinger πραγματοποιούσε τη μετατροπή στην έκδοση Country.
Κάτω από το εμπρός καπό του τοποθετούνταν ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.8 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων. Η παραγωγή του Golf Country κράτησε δυο χρόνια, από το 1990 μέχρι το 1991, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 7.735 αντίτυπα του.
Ακόμα πιο συλλεκτικό θεωρείται το Golf Country Wolfsburg Edition, το οποίο χρησιμοποιούσε τον κινητήρα 1.8 λίτρων, με ισχύ 115 ίππων, της έκδοσης GTI. Τέλος, να πούμε ότι κατασκευάστηκαν και 588 Golf Country Chrome με επενδύσεις χρωμίου στους προφυλακτήρες και στους τροχούς, ενώ πλουσιότερος ήταν ο εξοπλισμός στο εσωτερικό του.