Ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της υδρογονοκίνησης από την Toyota, η οποία συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου.
Πρόκειται για το Hilux Hydrogen Fuel Cell Prototype, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που χρησιμοποιεί την εν λόγω τεχνολογία κι έχει κατασκευαστεί στη μονάδα παραγωγής της εταιρείας στο Derby του Ην. Βασιλείου. Σύμφωνα με την Toyota, το πρότζεκτ έχει χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση ενώ 10 είναι συνολικά τα πρωτότυπα που θα παραχθούν.
Λαμβάνοντας μέρη από τη μονάδα ισχύος του Toyota Mirai, το υδρογονοκίνητο Hilux έχει εκτιμώμενη αυτονομία που ξεπερνά τα 600 km.
Οι εικόνες που δημοσίευσε η εταιρεία δείχνουν αναλυτικά τη διάταξη του κινητήρα και των κυψελών πάνω στην πλατφόρμα του μοντέλου. Οι φιάλες υδρογόνου έχουν τοποθετηθεί ανάμεσα στις άκρες του πλαισίου, ακριβώς κάτω από την καμπίνα. Τα υπόλοιπα στοιχεία της κυψέλης καυσίμου βρίσκονται κάτω από το κάλυμμα, στο μπροστινό μέρος, όπου συνήθως θα έβρισκε κανείς έναν θερμικό κινητήρα, ενώ η μπαταρία έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος.
Το πρότζεκτ ξεκίνησε στις αρχές του 2022, με την Toyota να εξετάζει τη βιωσιμότητα και τη δυνατότητα να υλοποιηθεί, ενώ τον Ιούλιο του ίδιου έτους ξεκίνησε η διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης. Η κατασκευή του πρωτοτύπου ξεκίνησε στις 5 Ιουνίου του 2023.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, οι εργασίες κι η εξέλιξη του υδρογονοκίνητου Hilux έγιναν έτσι, ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα, όπως κι η μεγαλύτερη ασφάλεια, χρησιμότητα και αυτονομία.
Γι αυτόν τον λόγο θα κατασκευαστούν 10 μονάδες του πρωτοτύπου, με την Toyota να έχει ετοιμάσει σχέδιο δοκιμών για καθένα από αυτά, εξετάζοντας την ασφάλεια, τις επιδόσεις και την ανθεκτικότητά τους. Μέσα από τις δοκιμές, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να υπολογίσει και να αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και τα ρίσκα που μπορεί να επιφέρει ένα υδρογονοκίνητο ηλεκτρικό pick-up.