Toyota GR Yaris: Κατακτώντας τον πάγο

toyota gryaris 111.png

Ένα μήνα μετα την επίσημη αποκάλυψη του νέου GR Yaris, η Toyota μας ξεναγεί στην παγωμένη Φινλανδία.

Στην έδρα της Gazoo Racing, στη Φινλανδία , την πνευματική πατρίδα των ράλι, το GR Yaris μας έδειξε τις δυνατότητές του στα χιονισμένα και παγωμένα τοπία, γύρω από την πόλη Γιουβάσκιλα

Με την έναρξη των πωλήσεων του νέου GR Yaris να έχει προσδιοριστεί το προσεχές καλοκαίρι, οι μηχανικοί της Gazoo Racing δεν χάνουν την ευκαιρία να βελτιστοποιούν και να ρυθμίζουν το «καυτό» hatchback της Toyota.

To νέο μοντέλο, εξοπλίζεται για πρώτη φορά και με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, είναι πιο ισχυρό, με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 280 ίππους και τη ροπή τα 390 Nm.

Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά σε όλους τους τροχούς, με δύο μάλιστα διαφορικά Torsen, ένα σε κάθε άξονα. Η κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ελέγχεται ηλεκτρονικά, με το ποσοστό, θεωρητικά να μπορεί να μεταβληθεί από το 100-0% ή 0-100% (αμιγώς προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο αντίστοιχα).

Σε κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής είναι στο 60:40 μπροστά-πίσω, στην επιλογή Track μεταβάλλεται μεταξύ 60:40  και 30:70, για πιο διασκεδαστική και σπορ συμπεριφορά, ενώ στην επιλογή Gravel (χώμα) η βασική ρύθμιση βρίσκεται στο 53:47.

Ακόμα  πιο ενδιαφέρουσες είναι οι δύο ειδικές εκδόσεις Οζιέ και Ροβάνπερα, που διαθέτουν επιπλέον ρυθμίσεις για το σύστημα τετρακίνησης.

Η έκδοση Οζιέ διαθέτει τις επιλογές« Morizo, που είναι το ψευδώνυμο του Άκιο Τογιόντα, με βάση τις εμπειρίες του στους αγώνες και την επιλογή Seb, από το μικρό όνομα του πολυπρωταθλητή των ράλι.

Η ρύθμιση «Morizo, έχει σχεδιαστεί ώστε να προσφέρει το δυνατόν σταθερούς χρόνους, αγωνιστικούς χρόνους στην μερική, την πλήρη επιτάχυνση και την επιβράδυνση, ενώ η ρύθμιση Οζιέ χρησιμοποιεί τα δύο Torsen διαφορικά ώστε να μπορεί να διώχνει το πίσω μέρος με μεγάλη ευκολία.

Η έκδοση Ροβάνπερα έχει τη μοναδική επιλογή «Donut», που  σχεδιάστηκε ειδικά για τον νεαρότερο πρωταθλητή WRC,  που μεταφέρει σταθερά μεγαλύτερα αποθέματα ροπής στον πίσω άξονα για οδήγηση με τις… πόρτες.

Επιπροσθέτως υπάρχει και η επιλογή Κάλε, που χρησιμοποιεί τα δύο διαφορικά με τέτοιο τρόπο, ώστε το GR Yaris να διώχνει την ουρά του στην είσοδο της στροφής, ώστε ο οδηγός να επιταχύνει με τέρμα γκάζι στην έξοδο.

Όλα αυτά αρκεί να έχεις τις ικανότητες.

Οι δύο αυτές εκδόσεις διαθέτουν και διαφορετικό πίνακα οργάνων, που έχει ενσωματώσει τις πρόσθετες επιλογές του συστήματος τετρακίνησης, ενώ μοναδικές είναι και οι χρωματικές αποχρώσεις, Matt Stealth Grey για την έκδοση Οζιέ και τρίχρωμη για την Ροβάνπερα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *