Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα, της Citroen είναι το ιστορικό 2CV.
Η πρεμιέρα του πραγματοποιήθηκε το μακρινό 1948 στο Σαλόνι του Παρισιού και παρέμεινε στην παραγωγή για 42 χρόνια μέχρι το 1990, με συνολικά να κατασκευάζονται 5,1 εκατομμύρια αντίτυπα του.
Η Citroen μας αποκαλύπτει μια άγνωστη πτυχή του 2CV, η οποία δε ξεδιπλώθηκε πάνω στην άσφαλτο, αλλά μέσα στο νερό. Ο λόγος για ένα κρις-κραφτ, το σχήμα του οποίου ήταν εμπνευσμένο από το 2VC. Όπως θα δείτε στο παρακάτω video που προέρχεται από το αρχείο του Εθνικού Οπτικοακουστικού Ινστιτούτου της Γαλλίας, το τοξωτό σχήμα των πλευρικών του επιφανειών ήταν εμπνευσμένο ξεκάθαρα από το 2CV.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πλήρωμα του αποτελούνταν από δυο πυροσβέστες και ότι το κρις-κραφτ 2CV τροφοδοτούνταν από κινητήρα 602 κ.εκ., απόδοσης 65 ίππων. Το βάρος του κρις-κραφτ ήταν 235 κιλά, ενώ μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 23 ναυτικών κόμβων, με αποτέλεσμα να προκαλούσε τη «ζήλια» ακόμα και των καλύτερων καταμαράν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι τα περισσότερα πρωτότυπα οχήματα που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο ανάπτυξης του MX-81 καταστράφηκαν μετά την επίσημη πρεμιέρα του. Ωστόσο το 2019 ο Nobuhiro Yamamoto, υπεύθυνος των καινοτόμων περιστροφικών κινητήρων της Mazda και του MX-5 για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, ανακάλυψε στην έδρα της εταιρείας στη Χιροσίμα, ξεχασμένο σε μια παλιά αποθήκη, ένα ιστορικό MX-81.
Στη συνέχεια στάλθηκε στη Mazda Ιταλίας και αναστηλώθηκε πλήρως από τον οίκο SuperStile στο Τορίνο, υπό την καθοδήγηση του Flavio Gallizio. H ολοκλήρωση της αναστήλωσης του MX-81 γιορτάστηκε μπροστά από τον καθεδρικό ναό του Μιλάνου.