Porsche Active Ride: Πώς λειτουργεί η ανάρτηση της νέας Panamera

porsche activeride 333

Με νέα, καινοτόμο ανάρτηση, εξοπλίζεται η νέα Porsche Panamera.

Ο στόχος της Porsche είναι να προσφέρει ταυτόχρονα ακριβή και σπορ οδική συμπεριφορά με πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να θυσιάζεται σε καμία περίπτωση η άνεση, που πρέπει να προσφέρει ένα πολυτελές οικογενειακό μοντέλο.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος οι μηχανικοί της εταιρείας εργάζονταν έξι χρόνια, ώστε να εξελίξουν το σύστημα Active Ride που επιτρέπει στην νέα Panamera, να προσαρμόζεται σε κάθε οδόστρωμα, ανεξαρτήτως της ποιότητάς του. Την ίδια στιγμή δε, να προσφέρει κορυφαία οδική συμπεριφορά και πρόσφυση στις στροφές, ενώ παράλληλα έχει τη δυνατότητα να «γράψει» κορυφαίους χρόνους εντός πίστας, με τη ρύθμιση «Sport Plus».

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Porsche Active Ride είναι η διατήρηση του αμαξώματος σε οριζόντια θέση σε κάθε συνθήκη. Στις στροφές και ειδικά στην επιλογή «Sport Plus», συμπεριφέρεται σαν… μηχανή, αφού το αμάξωμα γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις, με αποτέλεσμα κορυφαία πρόσφυση.

Στις επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις λειτουργεί σαν… ελικόπτερο, αφού κατά την επιβράδυνση γέρνει προς τα πίσω, ενώ κατά την επιτάχυνση προς τα εμπρός. Επιπροσθέτως, το νέο αυτό σύστημα ρυθμίζει και την απόσταση από το έδαφος, διευκολύνοντας για παράδειγμα την επιβίβαση ή αποβίβαση των επιβατών.

Η νέα ανάρτηση δεν λειτουργεί προφανώς όπως οι συμβατικές, που χρησιμοποιούν πολύ σκληρές ρυθμίσεις για να μειώσουν τις κλίσεις του αμαξώματος. Με το Active Ride δεν συμβαίνει αυτό, καθώς χρησιμοποιούνται ενεργητικά αμορτισέρ που ελέγχονται από ηλεκτρικές αντλίες, παρέχοντας ανά πάσα στιγμή την απαιτούμενη ποσότητα υδραυλικού υγρού σε υψηλή πίεση, ελέγχοντας τόσο την έκταση όσο και τη συμπίεση της ανάρτησης.

Το σύστημα διαθέτει αισθητήρες που ελέγχουν συνεχώς το οδόστρωμα και τις συνθήκες οδήγησης, με δυνατότητα ρύθμισης μέχρι και 13 φορές το δευτερόλεπτο! Σύμφωνα με τον Ίνγκο Άμπερς,

επικεφαλής του τομέα αναρτήσεων της Porsche, με αυτό το σύστημα ουσιαστικά δεν απαιτούνται πλέον τα συμβατικά ελατήρια, καθώς το Active Ride μπορεί να τα υποκαταστήσει. Ωστόσο αυτό θα ήταν ενεργοβόρο, οπότε έχει τοποθετηθεί αερανάρτηση μονού θαλάμου, που είναι πιο ελαφριά από του διπλού θαλάμου της βασικής έκδοσης της Panamera, με θερμικό κινητήρα.

Λόγω της φύσης του συστήματος Active Ride, απαιτούνται σημαντικές ποσότητες ενέργειας για να λειτουργήσει, με αποτέλεσμα να τοποθετείται μόνο στην κορυφαία Panamera Turbo E-Hybrid με το υβριδικό σύστημα των 400 Volt, ενώ ήδη εξελίσσεται το σύστημα ώστε να τοποθετηθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *