Σε ανοδικούς ρυθμούς κινήθηκε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και τον Αύγουστο, συνεχίζοντας τη φετινή ξέφρενη πορεία.
Σύμφωνα με τον ACEA, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Αύγουστο ήταν αυξημένες κατά +21% σε σχέση με τον Αύγουστο το 2022, που μεταφράζεται σε 787.626 μονάδες.
Αποτελεί δε τον 13ο συνεχόμενο μήνα αύξησης των πωλήσεων, ενώ συνολικά στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2023, οι πωλήσεις κατά σχεδόν 18% (17,9%), με τις συνολικές νέες ταξινομήσεις να ανέρχονται στα 7,1 εκατομμύρια. Τα στοιχεία δείχνουν πως η ευρωπαϊκή αγορά έχει επανακάμψει μετά τις ελλείψεις που είχαν παρατηρηθεί τα προηγούμενα χρόνια σε διάφορα μέρη των αυτοκινήτων, κυρίως ηλεκτρονικά και μίκροτσιπ.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο του περασμένου μήνα είναι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) που για πρώτη φορά κατέκτησαν μερίδιο μεγαλύτερο του 20% των συνολικών πωλήσεων, με 165.165 μονάδες, ενώ στο σύνολο του έτους το μερίδιό τους είναι 13,9%. Σε σχέση δε με το σύνολο του οκταμήνου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν αύξηση 62,7% σε σχέση με το 2022, δείχνοντας τη δυναμική τους και την τάση της αγοράς. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μερίδιο στο οκτάμηνο εξακολουθούν να το κατέχουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα με 36,5%, με δεύτερα στην κατάταξη τα υβριδικά με 24,9%.
Σημαντικό είναι και το γεγονός, για τη συνολική εικόνα της οικονομίας της Ευρώπης, πως όλες οι μεγάλες αγορές κινούνται με ιδιαίτερα θετικό πρόσημο. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σε απόλυτους αριθμούς σημειώνει άνοδο στο οκτάμηνο 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, η Γαλλία 16,6%, η Ιταλία 20,2% και η Ισπανία 20,5%.
Όσον αφορά στις εταιρείες, στην κορυφή παραμένει όμιλος VW με 2,22 εκατομμύρια πωλήσεις στο οκτάμηνο, στη δεύτερη θέση ο όμιλος Stellantis με 1,45 εκ. πωλήσεις και στην τρίτη ο όμιλος Renault με 823.250 πωλήσεις