Ποια αυτοκίνητα θα περνούν κάθε χρόνο ΚΤΕΟ

cars022

Σαρωτικές αλλαγές στους ελέγχους ΚΤΕΟ στα αυτοκίνητα προτείνει η ευρωπαϊκή επιτροπή. Η συζήτηση γι’ αυτό έχει ξεκινήσει και εντός Ελλάδας ενώ φαίνεται πως οι αλλαγές θα ενσωματωθούν και στην ελληνική νομοθεσία.

Μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνονται ετήσιο ΚΤΕΟ για παλαιά αυτοκίνητα, υποχρεωτικός έλεγχος μοτοσικλετών και έλεγχοι λογισμικού σε ηλεκτρικά οχήματα.

5596527362

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια εκ βάθρων αναμόρφωση του συστήματος τεχνικού ελέγχου των οχημάτων (ΚΤΕΟ), με στόχο τη σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ. Οι νέες ρυθμίσεις φιλοδοξούν να σώσουν έως και 7.000 ζωές και να αποτρέψουν 65.000 σοβαρούς τραυματισμούς κατά την περίοδο 2026-2050.

Η πρόταση δίνει έμφαση σε τρεις βασικούς άξονες: την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την καταπολέμηση της απάτης και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Στο επίκεντρο βρίσκονται κυρίως τα παλαιότερα οχήματα, καθώς και οι ψηφιακές λύσεις για βελτιωμένη εποπτεία και ανταλλαγή δεδομένων.

5596527362

Οι βασικές αλλαγές περιλαμβάνουν:

Ετήσιος τεχνικός έλεγχος για αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών.
Υποχρεωτικό ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες άνω των 125 κ.εκ.
Έλεγχος λογισμικού ασφαλείας για ηλεκτρικά και ψηφιακά οχήματα.
Ψηφιοποίηση του μητρώου οχημάτων, με αναλυτική καταγραφή στοιχείων ταξινόμησης και τεχνικών ελέγχων.
Διεύρυνση των ελέγχων για να συμπεριλάβουν και τις εκπομπές ρύπων.
Κοντινές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων
Στόχος: Τέλος τα πειραγμένα χιλιόμετρα
Η Επιτροπή επιδιώκει επίσης τη διασύνδεση των εθνικών μητρώων οχημάτων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων και να καταπολεμούνται φαινόμενα όπως τα αλλοιωμένα χιλιόμετρα.

5596527362

Οι ενστάσεις
Ωστόσο, δεν λείπουν οι αντιδράσεις. Έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA υποστηρίζει ότι λιγότερο από το 1% των θανατηφόρων τροχαίων σχετίζονται με τεχνικές βλάβες, επισημαίνοντας πως η ανθρώπινη συμπεριφορά και οι εξωτερικοί παράγοντες παίζουν καθοριστικότερο ρόλο.

Προς αυστηρότερη και «πράσινη» εποπτεία
Παρά τις διαφωνίες, οι προτάσεις της Επιτροπής σηματοδοτούν μια νέα εποχή αυστηρότερης και ψηφιακά ενισχυμένης εποπτείας του ευρωπαϊκού στόλου. Η πρωτοβουλία συνδέεται όχι μόνο με την αύξηση της οδικής ασφάλειας, αλλά και με τη στήριξη της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *