Η BYD ξεκίνησε πριν από 24 χρόνια επενδύοντας στην τεχνολογία μπαταριών, όπου σήμερα έχει φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο.
Αυτό έχει φέρει την BYD να είναι ο Νο 1 παγκόσμιος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις πωλήσεις παγκοσμίως να ξεπερνούν τα 5 εκατ.
Το BYD Dolphin είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην E-platform 3.0, την οποία ανακοίνωσε η εταιρία πριν από δύο χρόνια και είναι σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το Delphin σε 24 μήνες, πάνω από 500 χιλιάδες Dolphin έχουν παραδοθεί και κυκλοφορούν στους δρόμους.
Και αυτό βοηθά το Dolphin να γίνει το μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως σε αυτήν την κατηγορία.
Η BYD φέρνει το Dolphin στην Ευρώπη φέτος, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της BYD για την Ευρώπη Μάικλ Σου τόνισε ότι ο στόχος της BYD είναι η κατασκευή του Dοlphin σε Ευρωπαϊκό έδαφος για την αγορά της Ευρώπης.
Και μετά την εισαγωγή περί BYD, ας αναλύσουμε περισσότερο το Dolphin.
Aς ξεκινήσουμε από τις εξωτερικές διαστάσεις.
Σε μήκος/πλάτος/ύψος οι αριθμοί «λένε» τα εξής.
4.290/1.770/1.570 χλστ. με μεταξόνιο 2.700 χλστ. με 345 λίτρα αποσκευών, που φτάνουν τα 1.310 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα 60:40.
Από σχεδιαστικής πλευράς το σχήμα είναι ουδέτερο, από μπροστά και στα πλάγια με τις έντονες ακμές και δεν δείχνει την καταγωγή του, καθώς θεωρείται ισορροπημένο με αρκετά μεγάλα παράθυρα.
Η «κλειστή» μάσκα και τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο, με στρογγυλεμένα «τελειώματα» oι προφυλακτήρες.
Ευτυχώς δεν υπάρχουν μπιχλιμπίδια και διακοσμητικά «στολίδια» στο αμάξωμα που μόνο δεν προσθέτουν στη σιλουέτα.
Στο πίσω μέρος η κινέζικη καταγωγή του αυτοκινήτου δίνει διακριτικά το παρόν, καθώς τα Led φώτα ενώνονται μεταξύ τους με φωτεινά γεωμετρικά σχήματα, που αναγράφεται και ολόκληρη η μάρκα όπου το BYD είναι τα αρχικά από το Built Your Dreams.
Πάντως σημαντικό είναι η επιλογή του εξωτερικού χρωματισμού που αναδεικνύουν ή όχι το αμάξωμα.
Οκτώ είναι οι εξωτερικοί χρωματισμοί με διχρωμία σε ουρανό και καπό κινητήρα (μαύρο) αλλά δύο χρωματισμοί ταιριάζουν περισσότερο στα ευρωπαϊκά γούστα -κατά την άποψή μας- το cream white και το urban grey, αν και η επιλογή είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.
Και περνάμε στο εσωτερικό.
Όλη η Κίνα είναι μαζεμένη εδώ.
Από τις χειρολαβές που θυμίζουν πτερύγια, μέχρι το ταμπλό που θυμίζει σταγόνα στις άκρες που φιλοξενούν τους αεραγωγούς.
Τα βλέμματα «καρφώνονται» στη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό 12.8 ιντσών, ενώ το καντράν είναι μικρό, 5 ιντσών.
Ιδιαίτερη σχεδίαση φέρει η κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων. Μοιάζει αιωρούμενη, με θήκη μικροαντικειμένων κάτω από το «υποβραχιόνιο».
Τα καθίσματα φέρουν ενιαίο προσκέφαλο και αναλόγως της έκδοσης (όπως αυτή των φωτογραφιών που ήταν η πλούσια φέρει διχρωμία, που συνδυάζεται και με τον υπόλοιπο χρωματισμό του εσωτερικού.
Η μια μπαταρία είναι 44,9 kWh και η δεύτερη 60,4 kWh, με ενσωματωμένο φορτιστή-αναλόγως της έκδοσης- 7 ή 11 kW.
Η έκδοση με την μπαταρία 44,9 kWh αποδίδει 95 ίππους με 180 Nm ροπής και η πιο ενισχυμένη 177 χωρίς να έχει ανακοινωθεί η ροπή, ενώ η ισχύς ανεβαίνει στους 204 ίππους με την μεγαλύτερη μπαταρία με ροπή 310 Nm.
Το κιβώτιο είναι μονής σχέσης.
To βάρος των μπαταριών για τη μικρή μπαταρία είναι 331 κιλά και για τη μεγαλύτερη 420.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω.
Μόνο η αρχική έκδοση φέρει ημιάκαμπτο άξονα.
Σε ότι αφορά τη φόρτιση από ταχυφορτιστή 100 kW από το 30% στο 80% απαιτούνται 29 λεπτά.
Από επιτοίχιο φορτιστή 11 kW ο χρόνος για το Dolphin με τη μικρή μπαταρία είναι 5 ώρες και με τη μεγάλη 6 ώρες και 12 λεπτά.
Από ταχυφορτιστή 60kW για τη μικρή μπαταρία ο χρόνος για το 0-80% είναι 42 λεπτά και για τη μεγάλη 43 λεπτά.
Η τελική ταχύτητα για την πρώτη έκδοση ανέρχεται στα 150 χλμ./ώρα ενώ για όλες τις άλλες εκδόσεις στα 160 χλμ./ώρα.
Οι τυποποιημένες καταναλώσεις ρεύματος κυμαίνονται από τις 15,2 kW/100 χλμ. μέχρι 15,9 kW/100 χλμ.
Είναι από τα καίρια ζητήματα η αυτονομία, αλλά κυρίως οι ώρες φόρτισης.
Έχουμε και λέμε λοιπόν.
Η βασική έκδοση καλύπτει 340 χλμ. Η ενισχυμένη με τη μικρή μπαταρία 310 χλμ. και οι εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία 427 χλμ.
Πως είναι λοιπόν στο δρόμο το Dolphin, το οποίο ήταν βάση ευρωπαϊκών προδιαγραφών, και στη διάθεσή μας είχαμε αυτό με τη μεγάλη μπαταρία.
Η πρώτη έκπληξη είναι από τη θέση οδήγησης.
Η βάση του καθίσματος έχει μεγάλη διαδρομή καλύπτοντας έτσι υψηλά αναστήματα.
Το τιμόνι «πέφτει» σωστά στα χέρια, ενώ θα θέλαμε λίγο πιο μεγάλο το καντράν.
Οι τιμές στην Ευρώπη ξεκινούν από τα 30.000 ευρώ.