kerameos 1kerameos 1

Το πρώτο κουδούνι του νέου έτους θα ακουστεί αύριο Δευτέρα στα σχολεία που ανοίγουν μετά τις γιορτές και η Νίκη Κεραμέως εξήγησε το τι θα ισχύσει στην επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Η Νίκη Κεραμέως εξήγησε στην εκπομπή «Τώρα Μαζί» του OPEN τι ισχύει από αύριο στο άνοιγμα των σχολείων

Για τα σχολεία και την έξαρση των ιώσεων η Νίκη Κεραμέως ανέφερε: «Κανονικά ανοίγουν αύριο τα σχολεία μας όπως τα είχαμε προγραμματίσει όλα. Δεν έχει αλλάξει κάτι με μια βεβαίως σημαντική προσθήκη καθώς είχε εκδοθεί νωρίτερα φέτος η εγκύκλιος για τη γρίπη.

Είναι μια εγκύκλιος που συνήθως βγαίνει πιο αργά που προβλέπει τη δικαιολόγηση των απουσιών για όσους νοσούν από την εποχική γρίπη και δικαιούνται έως και 5 μέρες απουσίες οι οποίες δεν προσμετρώνται και δεν καταγράφονται από Νοέμβριο μέχρι και Μάρτιο που είναι το διάστημα που μας έχει δώσει το υπουργείο Υγείας για την εποχική γρίπη. Προφανώς οι γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο εφόσον έχουν συμπτώματα».

Η υπουργός τόνισε πως: «ιώσεις έχουμε κάθε χρόνο και τα τελευταία δύο χρόνια ήταν λίγο περίεργα εξαιτίας του κορωνοϊού. Από κει και πέρα παίρνουμε όλα τα μέτρα και έχει μεγάλη σημασία οι γονείς να παρακολουθούν τα συμπτώματα των παιδιών και από κει και πέρα υπάρχει και το πλαίσιο για τη δικαιολόγηση των απουσιών».

Σε ερώτηση για το τι θα γίνει εάν δούμε εικόνες μαζικής αποχής από τα σχολεία λόγω γρίπης, η υπουργός ανέφερε πως «σε όλο τον κόσμο έχουμε ιώσεις, σε όλα τα σχολεία. Τα σχολεία μας πρέπει να είναι ανοιχτά. Οι ιώσεις αντιμετωπίζονται και έχουμε ένα πλαίσιο προστασίας της ατομικής και της δημόσιας υγείας αλλά και της εκπαίδευσης».

«Καμία επαναφορά της μάσκας»

Η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα επαναφοράς της μάσκας στα σχολεία: «Δεν υπάρχει συζήτηση για επαναφορά της μάσκας. Εξυπακούεται ότι μπορεί ο καθένας να φορέσει αν το επιθυμεί αλλά δεν υπάρχει οποιαδήποτε συζήτηση με το υπουργείο Υγείας ή την Επιτροπή των Ειδικών. Δεν υπάρχει κάποιο διαφορετικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτικούς. Ότι ισχύει για την κοινωνία. Προσέχουμε, παρακολουθούμε τα συμπτώματά μας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας.

Τι είπε για την έξαρση της βίας

Για την 14χρονη που δεχόταν ακραία κακοποίηση και για πρώτη φορά αύριο θα ξεκινήσει το σχολείο με δικαστική επιτήρηση η υπουργός αναφέρει πως: «υπάρχει μια έξαρση της βίας παγκοσμίως. Μάλιστα μερικοί συνδέουν το τελευταίο χρόνο την έξαρση αυτή και με τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό γιατί αυτό μείωσε την διάδραση, την κοινονικοποίηση των παιδιών. Όση περισσότερη βία έχουμε στην κοινωνία τόσο περισσότερη θα έχουμε και στα σχολεία γιατί είναι καθρέφτης της κοινωνίας. Το σπίτι παίζει καθοριστικό ρόλο αλλά και το σχολείο θα διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο για την πρόληψη. Τι μπορεί να κάνει κανείς; Άμεσα μέτρα και πιο μακροπρόθεσμα. Περισσότεροι ψυχολόγοι στα σχολεία μας. Όταν πήγα στο υπουργείο το 2019 είχαμε στα σχολεία 1.600 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σήμερα έχουμε διπλάσιους. 3.200. Ο νούμερο ένα στόχος στη χώρα μας είναι τα παιδιά να μιλήσουνε. Όσο περισσότερο αισθανθούν οικία για να μοιραστούν κάτι που τα απασχολεί τόσο πιο πιθανό είναι κανείς να προλάβει καταστάσεις. Δεύτερον, οριζόντιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μας. Τρίτον, υπάρχει ο σύμβουλος σχολικής ζωής. Πάρα πολλά από τα περιστατικό που βλέπουμε ίσως θα είχαν αποφευχθεί εάν υπήρχε πιο έντονα μια κουλτούρα του να μοιράζεσαι, να ανοίγεσαι», επισήμανε η Νίκη Κεραμέως.

Για την υπόθεση της 14χρονης η υπουργός τόνισε πως :«Θα δω που βρίσκεται η έρευνα. Όλα αυτά παρακολουθούνται πάρα πολύ στενά από τα στελέχη της κυβέρνησης».

Τα μέτρα στην εκπαίδευση

Για τα μακροπρόθεσμα μέτρα στην εκπαίδευση η υπουργός είπε: «Έχουμε βάλει νέες θεματικές, νέα μαθήματα όπως ο σεβασμός των άλλων. Ο σεβασμός στην διαφορετικότητα, η σεξουαλική αγωγή. Πρέπει να περάσουν κάποιες βασικές ανάγκες στα παιδιά μας από νωρίς».

Τι γίνεται με τα νέα βιβλία

Για τα νέα βιβλία σχολικά βιβλία η υπουργός ανέφερε: «Όλα τα βιβλία σε όλες τις τάξεις της εκπαίδευσης επρόκειτο να αλλάξουν.

Υπάρχουν βιβλία από το 1998 και για πάρα πολλά χρόνια δεν έχουν εκσυγχρονιστεί. Ολοκληρώνουμε μια προσπάθεια σε συνέχεια και άλλων κυβερνητικών προσπαθειών. Πέρυσι ανακοινώσαμε νέα ύλη. Αυτή οδηγεί στη σύνταξη νέων βιβλίων. Πριν από λίγες ημέρες βγήκαν οι νέες υπουργικές αποφάσεις για τις επιτροπές του πολλαπλού βιβλίου. Για πάρα πολλά χρόνια είχαμε ένα βιβλίο ιστορίας της Β Γυμνασίου, ένα βιβλίο Φυσικής, ένα Μαθηματικών. Τώρα θα έχουμε περισσότερα. Ενδεχομένως 3 και 4 για κάθε μάθημα.

Αυτό είναι σημαντικό για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι πως ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να διαλέγει το βιβλίο το οποίο διδάσκει και ο δεύτερος είναι διότι τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση ψηφιακά σε όλα αυτά τα βιβλία πέρα από το εγχειρίδιο που θα έχουν μπροστά τους και αυτό θα τους οδηγεί στο να συνδυάζουν πηγές. Όλα θα είναι δωρεάν. Τα παιδιά θα φύγουν από την λογική της αποστήθισης. Από την φετινή χρονιά προβλέπεται η εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων σε όλα τα τμήματα δημοσίων Λυκείων, Γυμνασίων και πέμπτης και έκτης Δημοτικού. Πρόκειται για μια ψηφιακή επανάσταση», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Για το ζήτημα της ιστορίας και τις ανακρίβειες που πιθανώς υπάρχουν στα βιβλία σήμερα, η κυρία Κεραμέως διαβεβαίωσε πως: «υπάρχουν ειδικές επιτροπές που αποτελούνται και από εκπαιδευτικούς και από καθηγητές πανεπιστημίου που έχουν συγγράψει αυτή τη νέα ύλη».

Όσον αφορά τη νέα ύλη, όπως είπε δεν θα ισχύσει ακόμα για την Γ Λυκείου καθώς τα παιδιά δίνουν Πανελλήνιες.

Τι γίνεται με τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Η Νίκη Κεραμέως μίλησε και για το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα και τόνισε πως: «το υπουργείο Πολιτισμού και η κυρία Μενδώνη προσωπικά κάνουν έναν τεράστιο αγώνα, αθόρυβο. Δεν θα την δείτε να μιλά δημόσια για αυτό το θέμα γιατί είναι μια εθνική προσπάθεια που γίνεται πέρα και πάνω από κόμματα με απτά αποτελέσματα.

Είμαστε εν μέσω μιας μεγάλης προσπάθειας η κυρία Μενδώνη είναι η απόλυτη επικεφαλής με τον πρωθυπουργό αλλά ας αφήσουμε το υπουργείο Πολιτισμού να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει».

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *