«Δεν το βάζουμε κάτω με τον ΕΦΚΑ! Τώρα, εγκαινιάζουμε τις υπηρεσίες υποδοχής και ροής σε παραπάνω από τα μισά – και πάντως τα πιο πολυσύχναστα – καταστήματα, για να εξυπηρετείται καλύτερα ο κόσμος, όταν επισκέπτεται τις υπηρεσίες, όπως γίνεται σε πολλές μεγάλες εταιρίες του ιδιωτικού τομέα» σημειώνει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, σε μήνυμα στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, επισημαίνοντας – μεταξύ άλλων – ότι, όταν μιλάμε για σύγχρονες ευρωπαϊκές αλλαγές, πρέπει να τις ξεκινάμε από Οργανισμούς, όπως είναι ο ΕΦΚΑ.
Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει επίσης τα εξής:
«Ο ΕΦΚΑ ήταν σίγουρα η πιο προβληματική υπηρεσία του Δημοσίου. Τα τελευταία 2 χρόνια, έχουμε κάνει αρκετές αλλαγές όχι στα λόγια, στην πράξη: Ηλεκτρονικά ραντεβού, για να μην περιμένουν οι ασφαλισμένοι στη ζέστη και στη βροχή, μεγάλης κλίμακας συνεργασία με τα ΚΕΠ, myEFKAlive για τις απομακρυσμένες περιοχές, Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας για τους εν αναμονή συνταξιούχους και, φυσικά, το 1555.
Όσο γκρινιάρης και αν είναι κανένας δεν μπορεί παρά να διαπιστώνει ότι όλα αυτά βελτιώσαν σε σημαντικό βαθμό την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η νέα υπηρεσία, που θα καλύψει 53 καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και την Κρήτη, με ειδικά εκπαιδευμένους υπαλλήλους, θα συντελέσει ακόμα πιο πολύ σε μια σύγχρονη εξυπηρέτηση όσων συναλλάσσονται με τον ΕΦΚΑ.
Είχα σήμερα την ευκαιρία να το διαπιστώσω στο πολύ καλό κατάστημα της Νέας Φιλαδέλφειας, που επισκέφτηκα, μαζί με τον διοικητή του ΕΦΚΑ, Παναγιώτη Δουφεξή και τον αρμόδιο υποδιοικητή, Γιώργο Γκράτζιο.
Συνεχίζουμε φυσικά την προσπάθεια, για να δαμάσουμε πλήρως το “τέρας” της γραφειοκρατίας και χαιρόμαστε που τόσο με αυτά όσο και με τη μεγάλη πρόοδο που έγινε για τις εκκρεμείς συντάξεις, είμαστε πια σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο.
Οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε ψηφίσει και προχωράμε, όπως η πρόσληψη γενικών διευθυντών και διευθυντών με τριετή συμβόλαια από τον ευρύτερο δημόσιο, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, η μεγαλύτερη ταχύτητα στις προμήθειες του Οργανισμού και το σύστημα κινήτρων και ελέγχων για τους υπαλλήλους, έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν. Θα βελτιώσουν σύντομα κι άλλο την κατάσταση.
Όταν μιλάμε για σύγχρονες ευρωπαϊκές αλλαγές, πρέπει να τις ξεκινάμε από Οργανισμούς, όπως είναι ο ΕΦΚΑ».
Σε λειτουργία ο θεσμός των υπαλλήλων ροής και υποδοχής
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών από τον ΕΦΚΑ αποτελεί η εισαγωγή του θεσμού του υπαλλήλου υποδοχής και του υπαλλήλου ροής, που ήδη αποτελεί πραγματικότητα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη και θα υποστηριχθεί σε πρώτη φάση από 126 υπαλλήλους.
Το πώς λειτουργεί ο νέος θεσμός είχε την ευκαιρία να δει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη σημερινή επίσκεψή του στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο οποίο έχουν ήδη τοποθετηθεί οι εν λόγω υπάλληλοι, συνοδευόμενος από τον διοικητή του ΕΦΚΑ, κ. Παναγιώτη Δουφεξή και τον αρμόδιο υποδιοικητή, κ. Γιώργο Γκράτζιο.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε ανακοίνωσή του, η τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής έρχεται σε συνέχεια μίας σειράς πρωτοβουλιών, που έχουν ήδη αναληφθεί, με γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη κατά τις συναλλαγές τους με τον ΕΦΚΑ, οι οποίες είναι οι εξής:
- Θεσμοθέτηση των ηλεκτρονικών ραντεβού.
- Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555, το οποίο στον 1,5 χρόνο λειτουργίας του «μετρά» σχεδόν 5 εκατομμύρια απαντημένες κλήσεις.
- Συνεχής διεύρυνση των υπηρεσιών οι οποίες παρέχονται ηλεκτρονικά από τον ΕΦΚΑ, που έχουν φτάσει τις 80, ενώ οι συναλλαγές που έχουν διενεργηθεί ηλεκτρονικά, υπερβαίνουν τα 230 εκατομμύρια.
- Διεκπεραίωση συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ.
- Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive, που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ο ΕΦΚΑ, η πιο προβληματική ίσως μέχρι πρότινος δημόσια υπηρεσία, γίνεται ένας φορέας πιο φιλικός στους πολίτες κάθε μέρα. Όχι στα λόγια, στην πράξη. Με τα ηλεκτρονικά ραντεβού, που αντικατέστησαν τις ουρές. Με τη συνεργασία με τα ΚΕΠ. Με το 1555, που εξυπηρετεί κάθε μέρα τους πολίτες. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Με το myEFKAlive και, τώρα, με τις υπηρεσίες υποδοχής και ροής, που κάνουμε στα μισά και πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Είναι εξυπηρέτηση του πολίτη στην καθημερινότητά του!».
Από την πλευρά του, ο διοικητής του ΕΦΚΑ, Παναγιώτης Δουφεξής, υπογράμμισε: «Σήμερα, εγκαινιάζουμε την υπηρεσία υποδοχής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ. Σε πρώτη φάση, καλύπτουμε το 60% των υποκαταστημάτων του φορέα, με κριτήριο τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα. Θα ακολουθήσει και δεύτερη φάση, ώστε να καλύψουμε το 100% των υποκαταστημάτων μας».
Τι κάνουν οι υπάλληλοι ροής και οι υπάλληλοι υποδοχής
Αναφορικά με τον νέο θεσμό, σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής, που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ, μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή, σε κάποιες περιπτώσεις, να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κλπ).
Οι υπάλληλοι καθοδηγούν τους ασφαλισμένους, που προσέρχονται στο υποκατάστημα, αναφορικά με το ποιο τμήμα ακριβώς πρέπει να επισκεφθούν. Επίσης, ενημερώνουν και «εκπαιδεύουν» τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα, που διευρύνονται συνεχώς και για τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού, μέσω της σχετικής πλατφόρμας.
Παράλληλα, προβλέπεται σε κάθε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ η τοποθέτηση υπαλλήλου ροής, που έχει ως βασική αποστολή να βοηθά και να κατευθύνει τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους και να τους ενημερώνει για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και να συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στόχος είναι να δοθεί τέλος στο φαινόμενο των άσκοπων μετακινήσεων και της αναμονής σε διάφορες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εντός του υποκαταστήματος.
Με τη συνδρομή του υπαλλήλου ροής, ο κάθε ασφαλισμένος θα ξέρει πού ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί, κάτι που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση χρόνου και μείωση της ταλαιπωρίας τόσο των ίδιων των ασφαλισμένων, όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ.
Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων υποδοχής και υπαλλήλων ροής στον ΕΦΚΑ, μέσω του προγράμματος απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών, της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ωφελούμενοι του οποίου είναι άνεργοι αυτής της ηλικιακής κατηγορίας, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ για πάνω από 12 μήνες.
Τη στιγμή αυτή, απασχολούνται ήδη 62 άτομα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες πρόσληψης ακόμα 51 υπαλλήλων ροής και υποδοχής σε 23 υποκαταστήματα, που θα ολοκληρωθούν έως τις αρχές Μαρτίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει συνολικά την πρόσληψη 126 ατόμων σε 55 υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ έως τις 15 Μαρτίου.
Το επόμενο διάστημα, θα συνεχιστεί το πρόγραμμα στελέχωσης με υπαλλήλους υποδοχής και ροής σε όλες τις δομές του φορέα, όπου διαπιστώνεται η ανάγκη γι’ αυτές τις υπηρεσίες.