Μάτι: Απολογία Ρένας Δούρου – «Καμία συγγνώμη δεν είναι αρκετή»

dourou rena 43441121.jpg

Ξεκίνησε η απολογία της Ρένας Δούρου για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι.

Η Ρένα Δούρου άρχισε την απολογία της, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, η οποία θα συνεχιστεί την προσεχή Παρασκευή, λέγοντας πως «μια συγγνώμη δεν είναι αρκετή», επισημαίνοντας : «Ευθύς εξαρχής θα ήθελα να πω ότι γνωρίζω ότι καμία συγγνώμη δεν είναι αρκετή, ποτέ και τίποτα δεν μπορεί να αναπληρώσει τις απώλειες και να φέρει πίσω τις ζωές και να απαλείψει το γεγονός που σημάδεψε και την δική μου ζωή. Πρέπει ως κοινωνία να εκφράσουμε τη συντριβή μας. Η συγγνώμη οφείλεται σε κάθε περίπτωση, ακόμα και εάν τα αίτια είναι για κάποιους λόγω αντικειμενικών συνθηκών. Η συγγνώμη αυτή είναι ανεξάρτητη και από οποιοδήποτε αίσθημα πικρίας για μία άδικη κατηγορία. Εκείνο που προέχει είναι η αδικία που υφίστανται άλλοι και όχι εμείς».

Στη συνέχεια η Ρένα Δούρου έκανε αναφορά σε όσα ακολούθησαν τη φονική πυρκαγιά, περιγράφοντας πως κατέστη «εξιλαστήριο θύμα» από πολιτικούς αντιπάλους που όπως είπε την στοχοποίησαν αμέσως. «Ξεκίνησε ένα γνωστό πολιτικό παιχνίδι που με δεδομένο πως για την φωτιά στην Ηλεία είχε καταδικαστεί ο Νομάρχης, βρήκε ένοχο για το Μάτι…» είπε η κ. Δούρου η οποία ανέφερε πως στο πλαίσιο αυτής της τακτικής «λοιδορήθηκα, κατασυκοφαντηθηκα, απειλήθηκα».

Η πρώην περιφερειάρχης Αττικής τόνισε στην απολογία της ότι η Πυροσβεστική διά των επιτελικών στελεχών της που δικάζονται ομολόγησε στο δικαστήριο πως είχε αδυναμία να αντιμετωπίσει δύο μεγάλα συμβάντα. «Έχουμε ομολογία από τους εκπροσώπους της Πυροσβεστικής ότι δεν είχε τα μέσα για να ανταποκριθεί στα δύο συμβάντα. Φανταστείτε να είχαμε και τρίτο στα διυλιστήρια.. Αυτήν την αδυναμία την μάθαμε με ένα τραγικό τρόπο και μάλιστα την μάθαμε αυτόν τον τελευταίο μήνα», είπε η κ. Δούρου αναφερόμενη στις απολογίες που έχουν προηγηθεί.

Νωρίτερα στο βήμα βρέθηκε ο τότε Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Καπάκης, ο οποίος τόνισε πως την επίμαχη μέρα και αφού εξελίσσονταν πολύ δυσμενώς η φωτιά στην Ανατολική Αττική και υπήρχε και το μέτωπο στην Κινέτα στις 9:30 το βράδυ κάλεσε το κεντρικό συντονιστικό όργανο. «Εμείς ωστόσο χωρίς να γνωρίζουμε τι έχει γίνει στο πεδίο, καλέσαμε το Κεντρικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας. Μας έκανε ενημέρωση ο κ. Ματθαιόπουλος τι διαμείβεται στα μέτωπα των πυρκαγιών, μας μίλησε η αστυνομία και άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς. Εκεί έμαθα ότι υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρχουν νεκροί. Αργότερα βγαίνοντας από τη συνεδρίαση κατά τις 11 μάθαμε πως η κατάσταση ήταν πολύ χειρότερη από ό, τι έχουν αναφέρει», εξήγησε ο κ. Καπάκης.

Ο πρώην γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, αφού είπε στην απολογία του ότι δεν είχε αρμοδιότητα για την οργανωμένη απομάκρυνση, εξέφρασε την άποψη ότι «εάν γινόταν, ενδεχομένως να είχαμε μία πολύ μεγαλύτερη εκατόμβη θυμάτων». Ο κ. Καπάκης αναφέρθηκε και στο σκέλος της κατηγορίας που αντιμετωπίζει σχετικά με την μη κήρυξη εγκαίρως, της δυτικής και ανατολικής Αττικής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και άφησε αιχμές για τη συγκατηγορούμενη του και πρώην περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου. «Μίλησα με την κυρία Δούρου στις εννέα παρά είκοσι το βράδυ και της είπα ότι θα τεθούν οι περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Στις 20:49 έκανε ένα tweet λέγοντας πως τίθενται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η δυτική και ανατολική Αττική. Πως έγινε αυτό αφού δεν είχε τη δικιά μου συγκατάθεση; Ακολουθούσαν πάρα πολλά δημοσιεύματα που αναπαρήγαγαν την κήρυξη, την οποία τελικά δεν την κήρυξε αλλά κατά τα άλλα εγώ ήμουν αυτός που δεν το έκανα. Αν είναι τόση σημαντική ή κατάσταση έκτακτης ανάγκης γιατί στις εννέα παρά είκοσι; Στη Κινέτα γιατί δεν έγινε; δεν υπήρχε ανάγκη; Όλο αυτό είχε αξία για να καταστεί σαφές το όργανο που θα αποφάσιζε την οργανωμένη απομάκρυνση.»

Νωρίτερα, σήμερα, απολογήθηκε ο Χαράλαμπος Συρογιάννης, πρώην υποδιοικητής εναέριων μέσων της ΕΛΑΣ ο οποίος είπε πως την επίμαχη ημέρα δεν δέχθηκε αίτημα για να διαθέσει το μόνο ελικόπτερο που ήταν σε λειτουργία. Ο κατηγορούμενος είπε πως και να του είχε ζητηθεί δεν θα έδινε καθώς οι καιρικές συνθήκες ήταν επικίνδυνες για την ασφάλειας των χειριστών.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *