Χωρίς ταξί θα μείνει αύριο (22.11.2023) η Αθήνα την Τετάρτη λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξε ο ΣΑΤΑ για το νέο φορολογικό.
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κήρυξε 24ωρη απεργία, από τις 6 το πρωί της Τετάρτης μέχρι τις 6 το πρωί της Πέμπτης (23.11.2023), ενάντια στο φορολογικό νομοσχέδιο.
Το συνδικάτο παραθέτει σε ανακοίνωσή του τα αιτήματα του κλάδου, τα οποία, μεταξύ άλλων, είναι:
Άμεση απόσυρση του φορολογικού νομοσχεδίου και απαίτηση για αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ.
Η απεργία των ταξί είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 6 το πρωί της Τετάρτης (22.11.2023) και να ολοκληρωθεί στις 6 το πρωί της Πέμπτης (23.11.2023).
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
«Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου ο κλάδος μας συμμετέχει στην ομοβροντία αντιδράσεων από φορείς και συλλόγους αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών που πλήττονται από το φορολογικό νομοσχέδιο. Κανένα ταξί στους δρόμους! Η εργαλειοθήκη Χατζηδάκη είναι αστείρευτη σε αντικοινωνικά και “δολοφονικά” μέτρα. Με τις διατάξεις του νέου φορολογικού νόμου σφίγγει τη θηλιά γύρω από το λαιμό εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και τους οδηγεί με ”χατζηδάκεια ακρίβεια” στον εργασιακό θάνατο.
Στις 22 Ιουνίου 2023 σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Mega ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, καμία νέα αύξηση φόρων και αύξηση στο αφορολόγητο όριο. Αυτά προεκλογικά… Πέντε μήνες αργότερα το υπουργείο Οικονομικών θεσπίζει με το νομοσχέδιο «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής», αποκλειστικά για τις ατομικές επιχειρήσεις και όχι για όσους επιχειρούν μέσω νομικών προσώπων ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος.
Πώς υπολογίζεται αυτό το κέρδος; Με βάση τις μικτές αποδοχές του κατώτατου μισθού δηλαδή 780,00€ επί 14 μήνες και προσαύξηση 10% για κάθε κλεισμένη τριετία, με όριο τις τρεις τριετίες:
* Άνευ τριετίας: 10.920 ευρώ
* Μία τριετία: 12.012 ευρώ
* Δύο τριετίες: 13.104 ευρώ
* Τρεις τριετίες: 14.196 ευρώ.
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της καταστροφής που σχεδίασε “ο μεταρρυθμιστής της συμφοράς”, οδηγός ιδιοκτήτης ταξί με έναρξη εργασιών το 2012 και ακαθάριστα ετήσια έσοδα 45.000 ευρώ. Ας θεωρήσουμε ότι ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών των οδηγών ταξί είναι στα 24.000 ευρώ.
Τι φόρο πλήρωνε μέχρι τώρα:
* Από τα 45.000, τα 36.000 αφορούν δαπάνες.
* Φορολογητέα κέρδη βάσει λογιστικού προσδιορισμού: 9.000€
* Φόρος εισοδήματος: 810 €
* Προκαταβολή επόμενης χρήσης (55%): 445,5 €
* Τέλος επιτηδεύματος: 650 €
* Σύνολο καταβλητέου φόρου: 1.905,5 €
Τι φόρο θα πληρώσει τώρα:
* Ελάχιστο τεκμαιρόμενο κέρδος (3τιετίας): 14.196 €
* Προσαύξηση 70% λόγω υπέρβασης του Μ.Ο. του ΚΑΔ: 9.973,2 €
* Τελικό ελάχιστον τεκμαιρόμενο κέρδος: 24,133,2 €
* Φόρος εισοδήματος: 4.257,3 €
* Προκαταβολή επόμενης χρήσης (55%): 2.341,52 €
* Τέλος επιτηδεύματος: 487,5 €
* Σύνολο καταβλητέου φόρου: 7.086,32 €.
Αυτός ο νέος κεφαλικός φόρος καταργεί κάθε έννοια φορολογικού δικαίου. Την ίδια στιγμή τα φερέφωνα της κυβέρνησης στοχοποιούν ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους ενεργοποιώντας – όπως κάνουν για όλα τα αντι-κοινωνικά μέτρα – μηχανισμούς κοινωνικού αυτοματισμού. Αυτός ο νέος κεφαλικός φόρος καταργεί κάθε έννοια φορολογικού δικαίου. Την ίδια στιγμή τα φερέφωνα της κυβέρνησης στοχοποιούν ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους ενεργοποιώντας – όπως κάνουν για όλα τα αντι-κοινωνικά μέτρα– μηχανισμούς κοινωνικού αυτοματισμού.
Ζητάμε:
* Να αποσυρθεί άμεσα το φορολογικό νομοσχέδιο
* Να ζητήσει συγγνώμη το υπουργείο Οικονομικών για τη στοχοποίηση 750.000 εργαζομένων
* Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
* Δίκαια αμοιβή για την εργασία τους
* Φορολογική δικαιοσύνη».