οδικά έργαοδικά έργα

Με την ανάδειξη προσωρινών αναδόχων για τρία οδικά έργα ΣΔΙΤ συνολικού ύψους της τάξεως των 900 εκατ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021. Ο λόγος για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, εκτιμώμενου κόστους 312 εκατ. ευρώ, τη νέα ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (Flyover), έργο της τάξεως των 370 εκατ. ευρώ, αλλά και για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει ή και θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ.

Οπως αναμένεται, οι προετοιμασίες στα επιτελεία των κατασκευαστικών ομίλων είναι πυρετώδεις, καθώς πρόκειται για έργα τα οποία όχι μόνο θα προσφέρουν πολύτιμο ανεκτέλεστο και κατασκευαστικό αντικείμενο, αλλά και σημαντικές ροές εσόδων σε βάθος χρόνου, με βάση το σύστημα των πληρωμών διαθεσιμότητας. Το στοιχείο καθιστά τέτοιες συμβάσεις ιδιαίτερα πολύτιμες για τη μελλοντική κερδοφορία των κατασκευαστικών ομίλων και ως εκ τούτου ο ανταγωνισμός προβλέπεται ιδιαίτερα σκληρός. Ηδη μάλιστα στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα σενάρια, αναφορικά με τις προτιμήσεις – επιλογές που έχει κάνει κάθε όμιλος, ώστε να αποκτήσει το έργο ή τα έργα που επιθυμεί, καταθέτοντας και την αντίστοιχη προσφορά. Το έργο της νέας ανατολικής οδού της Θεσσαλονίκης, που είναι και το μεγαλύτερο, διεκδικείται από τις Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Intertoll Europe. Τα ίδια ακριβώς σχήματα διεκδικούν και το έργο του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, που έχει προκηρυχθεί από το καλοκαίρι του 2019. Οσον αφορά το έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, αυτό διεκδικείται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Ακτωρ Παραχωρήσεις, τη Shikun Binui από το Ισραήλ και τις κοινοπραξίες των Αβαξ – Marguerite (επενδυτικό fund) και Μυτιληναίος – Intertoll – Acciona Concesiones.

Εν τω μεταξύ, από το νέο έτος θα πρέπει να αναμένονται και νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ. Ο λόγος για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Εδεσσα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού της τάξεως των 275 εκατ. ευρώ. Οι διαγωνισμοί για αμφότερα τα έργα αναμένονται εντός του πρώτου τριμήνου του 2022.

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *