amazonphoto source timeamazonphoto source time

Η επιστροφή μίας διαδικτυακής παραγγελίας είναι πλέον μία εύκολη διαδικασία και πολύ συχνά είναι μία «δωρεάν υπηρεσία» για τον καταναλωτή. 

Ειδικά για την Amazon, οι επιστροφές μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα εύκολες, καθώς ο καταναλωτής μπορεί να τις πραγματοποιήσει ταχυδρομικά, μέσω κούριερ ή ακόμα και από καταστήματα όπως τα Kohl’s και τα Whole Foods, χωρίς να είναι καν απαραίτητη η συσκευασία τους ή η εκτύπωση κάποιας ετικέτας. 

Η τόσο μεγάλη ευκολία όμως εγείρει ερωτήματα για το τι πραγματικά συμβαίνει σε αυτές τις επιστροφές. 

«Από τις επιστροφές στην Amazon, μετρούνται περίπου 6 δισ. πάουντς σκουπιδιών κάθε χρόνο και 16 εκατ. μετρικοί τόνοι εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα» σύμφωνα από τον Tobin Moore, CEO της Optoro. «Αυτοί οι αριθμοί αντιστοιχούν στα απορίμματα που παράγουν περίπου 3,3 εκατ. Αμερικάνοι σε ένα χρόνο».

Το 2021, καταγράφηκαν επιστροφές προϊόντων αξίας – ρεκόρ – 761 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μίας νέα μελέτης από τον αμερικανικό Εθνικό Οργανισμό Εμπορίου. Την ίδια ώρα, οι πωλητές στην Amazon «πετούν» σχεδόν το 1/3 όλων των επιστροφών. 

Στο επίκεντρο του προβλήματος, βρίσκεται η Amazon η οποία έχει δεχθεί κριτική για την καταστροφή εκατομμυρίων προϊόντων. Η εταιρεία πλέον στρέφεται σε αλλαγή στρατηγικής και έχει ανακοινώσει πως «εργάζεται πως τον στόχο μηδενικής προϊόντικής καταστροφής». Μάλιστα, πέρυσι, λάνσαρε προγράμματα που επέτρεπαν στους πωλητές της, όπως η Clausen, να μεταπωλήσουν τις επιστροφές ή να τις δημοπρατήσουν. 

Όμως πέρα από τον αμερικανικό κολοσσό, η καταστροφή των επιστροφών είναι μία τακτική που εφαρμόζεται ευρέως στο εμπόριο, με εκατοντάδες εταιρείες να έχουν δεχθεί κριτική για τις πρακτικές τους να καταστρέφουν ακόμα και καινούργια, αχρησιμοποίητα και χωρίς προβλήματα προϊόντα. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *