Το δρόμο στην κατηγορία των SUV με το EV9 δείχνει η Kia, που συνδυάζοντας πολυτέλεια, άνεση και χώρους σε μέγιστο βαθμό.

Μετά το EV6, το EV9 είναι το δεύτερο μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας που βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, ενώ έπεται και συνέχεια, αφού έχουν ήδη αποκαλυφθεί τα πρωτότυπα EV3, EV4 και EV5.

Τι είναι λοιπόν το EV9; Πρόκειται για ένα πολυτελές  SUV που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, κυρίως λόγω των διαστάσεών του, αλλά και της σχεδίασής του. Με μήκος που φτάνει τα 5 μέτρα (5.01), πλάτος τα 2 μέτρα (1.98) και μεταξόνιο 3.1 μέτρα, σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο ενώ είναι δεδομένο πως προσφέρει άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, καθώς το πορτ μπαγκάζ ξεπερνά τα 800 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη.

Ωστόσο δεν είναι μόνο οι διαστάσεις που κάνουν το EV9 εντυπωσιακό. Η τολμηρή σχεδίασή του βασίζεται στην φιλοσοφία «opposites united» της κορεατικής εταιρείας, που συνδυάζει την τεχνολογία με στοιχεία της φύσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το μπροστινό μέρος με τους κάθετους LED προβολείς συνθέτουν ένα ψηφιακό πρόσωπο «Τίγρης», ενώ τα πίσω ακολουθούν μία τεθλασμένη γραμμή, διατρέχοντας τις άκρες του αμαξώματος.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην αεροδυναμική με το συντελεστή Cd να φτάνει το 0.28, τιμή εντυπωσιακή για τις διαστάσεις του EV9, αλλά και τον χαρακτήρα του. Σε αυτό συμβάλλουν αφενός οι τροχοί με τις «κλειστού» τύπου ζάντες, καθώς τα φρένα στα ηλεκτρικά δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις σε ψύξη σε σχέση με τα συμβατικά, και αφετέρου οι ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί στο μπροστινό μέρος, που κλείνουν αν δεν υπάρχουν απαιτήσεις για την ψύξη των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα.

Για να περάσεις στο εσωτερικό, ανοίγεις τις πτυσσόμενες χειρολαβές (βοηθώντας και αυτές στην αεροδυναμική όταν είναι κλειστές) και αφού καθίσεις στις πολύ αναπαυτικές δερμάτινες… πολυθρόνες (κυριολεκτικά) αρχίζεις να περιεργάζεται το πλήθος των οθονών και «κρυφών» διακοπτών του ταμπλό. Στο EV9, ανάλογα με τη διαμόρφωση και την έκδοση, μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και επτά επιβάτες, ενώ τα καθίσματα περιστρέφονται  κατά 180 μοίρες.

Το EV9 διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης, Eco, Normal και Sport και το εξατομικευμένο My Drive. Επιπροσθέτως, σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων επιλογών, Mud, Sand ή Snow, ανάλογα τις συνθήκες, με το σύστημα να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής αυτόματα.

Όσον αφορά στην αυτονομία του EV9, αυτή κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από 512 χλμ. για την τετρακίνητη, μέχρι 563 χλμ για την πισωκίνητη με τους 204 ίππους. Η μπαταρία των σχεδόν 100 kWh (99.2 kWh – τεχνολογίας 800 Volt) μπορεί να «αποκτήσει» 226 χλμ. (η τετρακίνητη – 249 η πισωκίνητη) αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά σε ταχυφορτιστή, ενώ μπορεί να τροφοδοτήσει και την οικία ή το δίκτυο με ρεύμα, χάρη στα συστήματα V2H ή V2G (Vehicle to Home) ή (Vehicle to Grid), ανάλογα φυσικά τον πάροχο ενέργειας.

Το EV9 που ανεβάζει πολύ ψηλά τη μπάρα στα πολυτελή ηλεκτρικά SUV, αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2024, με τιμές που θα ξεκινούν από τα 77.000 ευρώ για τη βασική πισωκίνητη έκδοση και από τα 85.000 ευρώ για την τετρακίνητη.

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *