Κ. Χατζηδάκης: Έχουμε πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από τον μ.ο. της Ευρωζώνης – Η Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος αυτής της ανάπτυξης

Screenshot_1719.jpg

«Η Θεσσαλονίκη αποτελεί μέρος της ανάπτυξης της χώρας. Αυτή την ώρα η Ελλάδα έχει πενταπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Άρα όταν ανεβαίνει η χώρα, προφανώς ανεβαίνει και η Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο συνέδριο «Greece Talks Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον διεθνή τουριστικό χάρτη», που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη το Travel.gr με το Πρώτο Θέμα.

Ο υπουργός αναφερόμενος στον Τουρισμό υπογράμμισε πως το 2023 ήταν μία χρονιά- ρεκόρ όλων των εποχών για τη χώρα. «Είχαμε σχεδόν 21 δισ. ευρώ εισπράξεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, και σχεδόν 33 εκατ. επισκέψεις. Μιλάμε για 3-3,5 Ελλάδες (σε πληθυσμό) επισκέφτηκαν την πατρίδα μας. Και αυτό είχε αντανάκλαση και στη Βόρειο Ελλάδα και ειδικά στη Θεσσαλονίκη. Πέρυσι είχαμε μια αύξηση 16% στη Θεσσαλονίκη. Άρα η πόλη είναι μέρος της τουριστικής ανάπτυξης και υπάρχουν πολλά περιθώρια για περισσότερους τουρίστες, πιο ποιοτικό και πιο βιώσιμο τουρισμό, που θα σέβεται το περιβάλλον.  Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε», ανέφερε.

Επιπλέον,  ο κ. Χατζηδάκης έδωσε έμφαση σε δύο κατακτήσεις της Θεσσαλονίκης: το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το Λιμάνι. «Θυμόμαστε πώς ήταν το αεροδρόμιο παλαιότερα. Ήδη από το 2008, όταν ήμουν υπουργός μεταφορών ξεκίνησε η ιδέα για τις παραχωρήσεις και βλέπετε πού έχουμε φτάσει σήμερα. Τα περιφερειακά αεροδρόμια από «τσαντίρια» έχουν γίνει «κούκλες» και αυτό ισχύει και στη Θεσσαλονίκη. Όπου είχαμε και την πολύ σημαντική επέκταση του αεροσταθμού, αύξηση των πτήσεων, το μερίδιο των διεθνών πτήσεων είναι μεγαλύτερο από 62% το 2017 έφτασε το 68% το 2023, οι επιβάτες αυξήθηκαν από 6,25 εκατ. (2017) σε 7,03 εκατ. (2023). Μάλιστα, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έχει βραβευθεί δύο φορές ως ένα από τα καλύτερα – σε όλη την Ευρώπη- αεροδρόμια που έχουν επιβάτες ανάμεσα στα 5 και 15 εκατ. ετησίως». Στη συνέχεια, αναφερόμενος το Λιμάνι υπογράμμισε πως πλέον έχει ένα εξαιρετικό management και γίνονται πλέον περισσότερες επενδύσεις (π.χ. 6ος προβλήτας), ενώ έχει αυξηθεί  ο κύκλος εργασιών κατά 52%, το προσωπικό κατά 57% και έχει γίνει ένα μεγάλο άνοιγμα στην κρουαζιέρα (5 αφίξεις το 2018, 23 αφίξεις το 2023). 

Ερωτηθείς για την αγορά ακινήτων και την Golden Visa, ο υπουργός ανέφερε πως σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, το όριο επένδυσης θα είναι οι 800.000 ευρώ. Σημείωσε δε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνουν κατατεθεί σχετική ρύθμιση με όλες τις λεπτομέρειες. Μιλώντας για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, υπενθύμισε πως μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο το υπουργείο Οικονομικών θεσμοθέτησε μέτρα προκειμένου να μπει μία τάξη στον τομέα αυτό (όπως η υπαγωγή σε καθεστώς ΦΠΑ και η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας για όποιον διαθέτει από 3 ακίνητα και πάνω). «Παρακολουθούμε το θέμα. Θα αφήσουμε να στεγνώσει το μελάνι του νέου νόμου, θα δούμε πώς θα λειτουργήσει το πράγμα το καλοκαίρι και το Σεπτέμβριο θα το συζητήσουμε ξανά με τους αρμόδιους φορείς και θα επανέλθουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. 

Ο υπουργός παραδέχθηκε πως η Θεσσαλονίκη έχει μείνει πίσω σε σχέση με το μέσο όρο της χώρας και στο κατά κεφαλήν εισόδημα και στις αναγκαίες υποδομές. Ωστόσο, «πλέον προγραμματίζονται έργα και θα γίνουν σύντομα ορατά από τους Θεσσαλονικείς», είπε ο υπουργός, απαριθμώντας μερικά από αυτά:

  1. Το μετρό της Θεσσαλονίκης -μετά από 25 χρόνια-  θα παραδοθεί στους πολίτες μέχρι το τέλος της χρονιάς, όπως διαβεβαιώνει η αρμόδια εταιρεία, με 13 σταθμούς και 18 συρμούς. 
  2. Προχωρεί ήδη το Flyover και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. «Η ενόχληση είναι προσωρινή, αλλά το έργο είναι μόνιμο», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε: «Η τροχαία είναι στο δρόμο, με εντολή και του Πρωθυπουργού, για να περιοριστεί η ενόχληση. Επιπλέον, έχουν γίνει συνεννοήσεις ώστε  οικόπεδα του Δημοσίου να γίνουν πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, για να περιορίσουν όσο γίνεται τις συνέπειες της κατασκευής του έργου».
  3. Η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του Λιμανιού με τα βασικά οδικά δίκτυα της χώρας. Η σιδηροδρομική σύνδεση θα γίνει με τον προβλήτα 6.
  4. Η κατασκευή δύο καινούργιων νοσοκομείων, υποδομών που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, θα γίνει μεταστέγαση του Θεαγένειου στο Στρατόπεδο Καρατάσου με δημιουργία νέου Ογκολογικό Νοσοκομείο, μέσω ΣΔΙΤ και θα γίνει και το καινούργιο Παιδιατρικό Νοσοκομείο με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
  5. Η ανάπλαση της ΔΕΘ και το νέο μοντέλο λειτουργίας της, μέσω του Υπερταμείου. «Θα συνεισφέρει το δημόσιο, αλλά θα είναι ένα μοντέλο ΣΔΙΤ που θα κάνει μια συνολικά ανάπλαση, με ένα πάρκο, μ ένα ξενοδοχείο και έναν σύγχρονο τρόπο λειτουργίας».
  6. Είναι σε εξέλιξη η δημιουργία τριών νέων μουσείων: Το Μουσείο του Ολοκαυτώματος, το Μουσείο στο Στρατόπεδο Παύλου Μελά και το Μουσείο Crossover-Σταθμός Σιντριβάνι, με ευρήματα από το μετρό.

«Όλα αυτά που σας αναφέρω δεν είναι μακέτες, είναι έργα που πολύ σύντομα θα τα δουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Με όλα όσα σας ανέφερα ανεβαίνει συνολικά η ποιότητα ζωής στη Θεσσαλονίκη και οι υποδομές στην πόλη», κατέληξε ο υπουργός.

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *