Screenshot 617Screenshot 617

Διευρύνονται οι έρευνες για καταλογισμό των ευθυνών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε τις ζωές 57 ανθρώπων.

Την έρευνα για να ξετυλιχθεί το κουβάρι όσων οδήγησαν στην τραγωδία και να αποδοθούν οι ευθύνες έχει αναλάβει ειδικός Εφέτης ανακριτής, ο οποίος αναζητάει τις ποινικές ευθύνες όλων των εμπλεκομένων στο μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, συμπεριλαμβανομένων των υπευθύνων και των υπηρεσιακών παραγόντων, του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, και των θυγατρικών του, όπως επίσης και τις ευθύνες που αφορούν στον σταθμάρχη της Λάρισας.

Στο μεταξύ, η Οικονομική Εισαγγελία ξεκινά μεγάλη έρευνα για τα έργα που δεν υλοποιήθηκαν στον ΟΣΕ Στο πλαίσιό της θα εξεταστούν πλήρως όλες οι συμβάσεις σε βάθος χρόνου, τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί, καθώς και η υλοποίηση ή μη των χρονοδιαγραμμάτων για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού έργου.

Παράλληλα, οι εργασίες της κυβερνητικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την αποτίμηση από διοικητική και τεχνική άποψη των συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων θα διενεργηθεί εκ παραλλήλου και το πόρισμα της θα διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη ώστε για να καταστεί μέρος της δικογραφίας, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Επίσης, το θέμα της τραγωδίας στα Τέμπη θα εξετάσει και η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής την Πέμπτη 9 Μαρτίου.

Τέλος, οι έρευνες επικεντρώνονται τόσο στο καταγραφικό του ενός τρένου που εντοπίστηκε, όσο και στο καταγραφικό σηματοδότησης που κατασχέθηκε στον σταθμό της Λάρισας και στο οποίο έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις στον σιδηροδρομικό σταθμό όσο και οι επικοινωνίες των σταθμαρχών.

Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης – Τι ισχυρίζεται

Στο μεταξύ συνεχίζεται το ανακριτικό έργο. Ο 59χρονος μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας έχει προφυλακιστεί ήδη, ενώ την πόρτα της ανακρίτριας πέρασε χθες και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος κλήθηκε ως μάρτυρας, κάτι που θα γίνει και με τους υπόλοιπους καθώς και με το λοιπό προσωπικό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας.

Οι έρευνες έχουν εστιαστεί στην κατάθεση του 59χρονου σταθμάρχη, που δηλώνει πως ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ τουλάχιστον για μια ώρα θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης. Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία και ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του.

Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας ισχυρίστηκε, επίσης, πως τις ώρες που προηγήθηκαν είχαν σημειωθεί επτά διαφορετικές προβληματικές καταστάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό δημιούργησε φόρτο και ο φόρτος του προκάλεσε άγχος στη δουλειά. Επίσης είπε ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έπρεπε να παραμείνει μαζί του ως τις 23:00 και να αποχωρήσει, αφού λυθούν οι εκκρεμότητες που είχαν δημιουργηθεί.

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *