Για να εξελίξουν και να τελειοποιήσουν το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, οι μηχανικοί της Renault δοκιμάζουν ήδη τα πρώτα 9 πρωτότυπα.
Στα αποκαλούμενα «μουλάρια»(mules), η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία, είναι τεχνικώς ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής.
Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Λαπωνία),αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στην Aubevoye (Νορμανδία).
Η νέα πλατφόρμα CMF-B EV φιλοδοξεί να προσδώσει κορυφαία χαρακτηριστικά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, ενώ επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30% σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα.
Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα είναι πιο εύκολη στην κατασκευή της και την εξέλιξή της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας Β επόμενης γενιάς.
Το διαμέρισμα του κινητήρα στην πλατφόρμα CMF-B EV έχει μικρότερες διαστάσεις, καθώς τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για τον ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερα σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5 θα βασίζεται στον δοκιμασμένο σύγχρονο κινητήρα που χρησιμοποιείται κυρίως στα ηλεκτρικά ZOE και Megane E-Tech.
Ο κινητήρας αυτός δεν εξασφαλίζει μόνον καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά δεν απαιτεί και τη χρήση μετάλλων σπάνιων γαιών, που σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής, καθώς και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του, είναι χαμηλότερα.
Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός, διαθέτει νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία βασικά στοιχεία:
– το μετατροπέα DC/DC ο οποίος μετατρέπει την τάση των 400V της μπαταρίας σε 12V.
– τον φορτιστή της μπαταρίας
– το πρόσθετο κουτί που διαχειρίζεται τη διανομή της ισχύος
Συγκεντρώνοντας σε ένα μόνο κουτί τις διαφορετικές λειτουργίες που εκτελούνται από αυτά τα τρία εξαρτήματα, ο κινητήρας γίνεται μικρότερος και ελαφρύτερος. Όντας περίπου 20 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν που χρησιμοποιείται στο ZOE, ο ηλεκτροκινητήρας του επόμενου Renault 5 θα είναι πιο απολαυστικός και δυναμικός στην οδήγηση από τον προκάτοχό του.
Η νέα συστοιχία των μπαταριών θα βοηθήσει τη Renault να δώσει στο μοντέλο της το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αναζητά. Η εξέλλιξη από τα 12 στοιχεία που υπήρχαν στην μπαταρία του ZOE σε 4 μεγάλα στοιχεία, σημαίνει ότι η αρχιτεκτονική είναι απλούστερη και κατά 15 κιλά ελαφρύτερη. Εφοσιασμένη με ένα μόνο επίπεδο στοιχείων, η μπαταρία ταιριάζει απόλυτα στη νέα πλατφόρμα. Το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 θα χρειάζεται λιγότερο χώρο για να «χωρέσει» περισσότερες kWh.
Για επιπλέον προστασία, ιδιαίτερη μέριμνα έχει επίσης ληφθεί για την τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στην πλατφόρμα. Αυτή θα προσφέρει πρόσθετη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος, βελτιώνοντας, παράλληλα, την ηχομόνωση αλλά και την οδηγική απόλαυση.
Super αμάξι.