Το φράγμα των 13 χιλιάδων μονάδων έσπασαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το Μάιο.
Σύμφωνα με τα τελευταία προσωρινά στατιστικά, ήταν 1.008 παραπάνω από εκείνες του περυσινού αντίστοιχου μήνα (11.995) και μόλις 2.153 σε σχέση με τον Μάϊο του 2021.
Έτσι, μετά την πιο συγκρατημένη «κανονικότητα» του Απριλίου, αναπτύχθηκε μια νέα δυναμική πλησιάζοντας τη δυνατή επίδοση των 13.321 μονάδων του Μαρτίου.
To 5μηνο Ιανουαρίου-Μαίου έκλεισε στις 57.014 μονάδες, συνολικά. Πιο καλά από το πρώτο 5μηνο του 2022 (43.707).
Και πάλι πρώτη στην κατάταξη των εταιρειών η Toyota που έθεσε τον περασμένο μήνα σε κυκλοφορία 1.657 νέα επιβατικά (μερίδιο 12,74%), με δεύτερη την Opel 1.397 (10,74%) και τρίτη τη Volkswagen με 1.134 (8,72%).
Το «Top 10» συμπληρώνεται από: Hyundai 974 (7,49%), Peugeot 787 (6,05%), Mercedes 682 (5,24%), Citroen 665 (5,11%), BMW 598 (4,60%), Suzuki 586 (4,51%), Renault 580 (4,46%).
Στην πρώτη τριάδα των δημοφιλέστερων μοντέλων ανεβαίνουν τον Μάϊο, το Opel Corsa με 851 μονάδες (6,54%), το Toyota Yaris με 532 μονάδες (4,09%) και το Hyundai i20 με 457 μονάδες (3,51%).
Να σημειώσουμε ότι οι εταιρικές πωλήσεις είχαν και πάλι το Μάϊο τη μερίδα του λέοντος με 7.843 μονάδες ενώ η λιανική περιορίστηκε στις 5.160 μονάδες.
Για άλλη μια φορά επισημαίνεται αρμοδίως ότι υψηλές τιμές της τελευταίας περιόδου ευνοούν τη χρήση σε σχέση με την προσωπική κτήση, επιμερίζοντας τα κόστη στα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων.
Oι παραδόσεις, παρότι εξορθολογίζονται σιγά-σιγά εξακολουθούν σε πολλές περιπτώσεις να αργούν αρκετούς μήνες και την αγορά κατευθύνει η παραγωγή που ενισχύει στην παρούσα φάση τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα (γενικώς).
Τέλος, ρίχνοντας μια ματιά στα ελαφρά επαγγελματικά οι ταξινομήσεις το Μάϊο έφθασαν τις 775 μονάδες, με κυρίαρχη την Toyota (171), ακολουθούμενη από την Peugeot (158) και την Ford (140) στην πρώτη τριάδα.