Staikouras-1111111122-1.jpgStaikouras-1111111122-1.jpg

 

Την έναρξη κατασκευής του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ένα έργο που σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σήμερα στον Μπράλο.

«Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τόνισε ότι το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ.

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής του έργου, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι σε όλη την επικράτεια, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα οδικά έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές, ανάμεσα στα οποία, εμβληματικά οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

«Σημαντικό τμήμα του Ε65 αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τους πρώτους μήνες του 2024. Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, τους αμέσως προσεχείς μήνες. Τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι επαναδημοπρατήθηκε. Και η παράκαμψη της Χαλκίδας προχωρά», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Αναλυτικά το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Σήμερα παρουσιάζουμε δημόσια την έναρξη κατασκευής του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.

Ένα έργο που σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συγκεκριμένα τον κ. Καραμανλή, τον κ. Καραγιάννη και την κα. Γεράρδη, καθώς και τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, για τη σημαντική συμβολή τους στον σχεδιασμό, την προώθηση και πλέον την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου.

Τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Παπαθανάση και τον Γενικό Γραμματέα κ. Σκάλκο, για την καθοριστική συμβολή τους στην εύρεση χρηματοδότησης του έργου.

Και πάνω από όλα τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, που προέταξε – μεταξύ άλλων – την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Ένα, ακόμη, εμβληματικό έργο υποδομής και ανάπτυξης για τη χώρα μας.

Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65.

Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους.

Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε 2 υπο-τμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας.

Βέβαια, στο ίδιο οδικό τμήμα, υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου, που είναι η παράκαμψη της Γραβιάς, καθώς και το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους 5 χλμ., που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες εφέτος.

Συνεπώς, το οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, που κατασκευάζεται, είναι συνολικού μήκους 31 χλμ.

Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου, μήκους 24 χλμ., περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο (2) σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά (7) γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι (6) ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ.

Δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022.

Η σύμβαση υπεγράφη έναν χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, η Άβαξ, εκτελούνται γεωτεχνικές έρευνες, εκπονούνται οι οριστικές μελέτες του έργου, έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου.

Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Ημερομηνία που θα πρέπει να επιδιώξουμε, όλοι μας, Ανάδοχος Εταιρεία και Πολιτεία, να επιτευχθεί!

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής του σημερινού έργου, αυτή τη στιγμή, σε όλη την επικράτεια, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα οδικά έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.

Ανάμεσα σε αυτά και μεγάλα, εμβληματικά οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

Ως αποτέλεσμα, ενδεικτικά μεταξύ άλλων, σημαντικό τμήμα του Ε-65 αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τους πρώτους μήνες του 2024.

Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, τους αμέσως προσεχείς μήνες.

Τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι επαναδημοπρατήθηκε.

Και η παράκαμψη της Χαλκίδας προχωρά.

Ενώ στα αρδευτικά έργα, το Φράγμα Πολλαπλών Χρήσεων στο Μπουγάζι, η κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου στην Ηράκλεια, το Αρδευτικό Δίκτυο της Ανατολικής Βίστριζας, ο Ταμιευτήρας του Τολοφώνα, το Αρδευτικό Δίκτυο του Ελαιώνα και το Φράγμα στη Σκύρο, προχωρούν με καλούς ρυθμούς και όπου υφίστανται προβλήματα, αυτά αντιμετωπίζονται.

Όλα αυτά και πολλά άλλα, έχουμε την ισχυρή βούληση, μαζί με τον Υφυπουργό, κ. Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Μαγουλά, καθώς και τις υπηρεσίες του Υπουργείου, να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, ώστε να ενισχύσουμε τους ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης, να δημιουργήσουμε ακόμη περισσότερες, νέες, καλές θέσεις απασχόλησης και να τονώσουμε την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή.

Το μπορούμε και θα το πετύχουμε!

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *