BMW Regensburg 3 5 2023BMW Regensburg 3 5 2023

Δεν είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εντάξει τα ρομπότ για την αυτοματοποίηση κι επιτάχυνση της παραγωγής των αυτοκινήτων. Ωστόσο σε έναν κόσμο που τα ρομπότ έχουν ήδη καταλάβει πολλές θέσεις εργασίας σε διάφορους τομείς, ο ποιοτικός έλεγχος των οχημάτων συνεχίζει να γίνεται σε πολλά εργοστάσια από τον άνθρωπο.

Αυτό δεν ισχύει πλέον για το εργοστάσιο της BMW στο Regenburg, αφού, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί την πρώτη μονάδα παραγωγής με πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα στον τομέα της επίβλεψης οποιασδήποτε βαμμένης επιφάνειας. Αυτό περιλαμβάνει διαδικασίες όπως για παράδειγμα η αναγνώριση αστοχιών στη βαφή, όπως φυσικά κι η διόρθωσή τους.

Το σύστημα που χρησιμοποιεί η μονάδα του Regensburg προβάλει ένα μοτίβο από λευκές και μαύρες ρίγες από ένα μόνιτορ πάνω στην επιφάνεια του οχήματος, έτσι ώστε να φανερωθούν οι όποιες αλλαγές στο αμάξωμα κατά το σκανάρισμα που πραγματοποιεί η ειδική κάμερα. Αν διαπιστωθεί κάποιο ψεγάδι, ο κεντρικός υπολογιστής του συστήματος αναγνωρίζει τη θέση, το σχήμα και το βάθος του ελαττώματος, κι αποθηκεύει τα στοιχεία, προκειμένου να δημιουργήσει μία τρισδιάστατη εικόνα αυτού.

Η επιδιόρθωση γίνεται από 4 ρομπότ, τα οποία τρίβουν το σημείο της ατέλειας και στη συνέχεια το καλύπτουν με βερνίκι. Σύμφωνα με την BMW, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης βοηθά στη μείωση του χρόνου παραγωγής, όπως και στη διατήρηση της υψηλής ποιότητας σε όλα τα οχήματα που εξέρχονται από το εργοστάσιο. Η εταιρεία σκοπεύει μάλιστα να εφαρμόσει αυτήν την τεχνολογία και σε άλλες εγκαταστάσεις της ανά τον κόσμο.

Το γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη τελεί χρέη «βοηθού» για την BMW, δε σημαίνει ότι το σύστημα είναι τελειοποιημένο. Τα ρομπότ δεν μπορούν να ανιχνεύσουν και να διορθώσουν ελαττώματα που βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος, ή στις άκρες των πάνελ του αμαξώματος που ενώνονται, όπως για παράδειγμα αυτά των θυρών ενός από τα SUV που κατασκευάζονται στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.

Προς το παρόν, η BMW επιστρατεύει το ανθρώπινο χέρι σε αυτές τις περιπτώσεις. Οι τεχνικοί προσθέτουν τις τελευταίες πινελιές και κάνουν τον ολοκληρωτικό έλεγχο, πριν το όχημα περάσει στο επόμενο στάδιο.

Τα νέα για την πρωτοποριακή μέθοδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την έλευση αυτών των συστημάτων έρχονται την ίδια μέρα που ο Geoffrey Hinton, υπεύθυνος για τη δημιουργία της τεχνητής νοημοσύνης, παραιτήθηκε από τα καθήκοντά του στην Google, όντας ανήσυχος για τις εφαρμογές της τεχνολογίας. Πάντως, η προβλέψεις δεν είναι με το μέρος των εργαζομένων, αφού εκατομμύρια θέσεις εργασίας αναμένεται να καλυφθούν από τέτοια συστήματα στα επόμενα χρόνια.

Από

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *