Η κατάρρευση της Fisker προκάλεσε αλυσιδωτές επιπτώσεις και πλέον απειλείται με λουκέτο ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Αυστρία.
Η πρόσφατη πτώχευση της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Fisker έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στην Αυστρία, όπου ο ιστορικός κατασκευαστής αυτοκινήτων Magna Steyr βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα αβέβαιο μέλλον.
Η Magna Steyr, με έδρα το Γκρατς, αποτελεί εδώ και δεκαετίες σημαντικό παράγοντα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με σημαντικές συνεργασίες και παραγωγές οχημάτων για μεγάλες μάρκες όπως οι Mercedes G-Class και M-Class, το VW Transporter T3 Syncro, το Saab 9-3 Cabrio και το BMW X3. Επίσης, στο πέρασμα των ετών έχει χρησιμοποιηθεί ως ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής για αμερικανικά μοντέλα, όπως το Jeep Grand Cherokee, το Chrysler Voyager, το 300C και το PT Cruiser.
Η Fisker είχε αναθέσει στη Magna Steyr την παραγωγή του ηλεκτρικού SUV Fisker Ocean, μια συνεργασία που θεωρήθηκε στρατηγικής σημασίας για το μέλλον της εταιρείας. Ωστόσο, η απότομη κατάρρευση της Fisker όχι μόνο διέκοψε αυτήν τη συνεργασία, αλλά άφησε και τη Magna Steyr με σημαντικές οικονομικές απώλειες, καθώς η πληρωμή για την παραγωγή είχε γίνει εν μέρει με μετοχές της αμερικανικής εταιρείας, οι οποίες πλέον δεν έχουν καμία αξία.
Πέρα από τη Fisker, η Magna Steyr υπέστη ένα ακόμη πλήγμα όταν η Jaguar Land Rover (JLR) ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής των μοντέλων Jaguar E-Pace και I-Pace, που συναρμολογούνταν επίσης στο εργοστάσιο του Γκρατς. Η απώλεια αυτών των δύο σημαντικών συνεργασιών αφήνει τη Magna Steyr με μόλις τρία μοντέλα στην παραγωγή: το BMW Z4, το Toyota Supra και την κλασική Mercedes G-Class.
Οι παρατηρητές της βιομηχανίας εκφράζουν ανησυχίες για το μέλλον της εταιρείας, καθώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα υπερβάλλουσας παραγωγικής ικανότητας και αυξανόμενου ανταγωνισμού από εισαγόμενα οχήματα, ιδιαίτερα από την Κίνα. Η ζήτηση για νέες συμβάσεις παραγωγής είναι πιθανό να παραμείνει χαμηλή, καθιστώντας τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων της Magna Steyr αμφίβολη.
Ωστόσο, υπάρχει μια αχτίδα αισιοδοξίας για την εταιρεία, καθώς αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν παραγωγικές μονάδες στην Ευρώπη.
Αν αυτές οι συνεργασίες ευοδωθούν, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τις πιθανές 450 απώλειες θέσεων εργασίας και τα τα 400 εκατομμύρια δολάρια χαμένων εσόδων από τη σύμβαση της Fisker, διατηρώντας τη Magna Steyr στον ιστορικό της ρόλο ως έναν από τους σημαντικότερους συμβασιούχους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη.