Η Audi παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Audi A6 e-tron, ένα sedan που αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Audi που διατίθεται σε εκδόσεις αμαξώματος Sportback και Avant (Wagon).
Το Audi A6 Sportback e-tron πέτυχε και ένα σημαντικό ρεκόρ. Χάρη στον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που έχει (Cd 0,21) είναι το πιο αεροδυναμικό Audi στην ιστορία.
Το A6 Sportback e-tron πέρασε πάνω από 1.300 ώρες δοκιμών εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα της γερμανικής μάρκας, με τους μηχανικούς να δίνουν μεγάλη προσοχή ακόμη και στο παραμικρό… χιλιοστό.
Το κορυφαίο Audi S6 Avant e-tron έχει 551 άλογα (με launch control) & κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ.
Είναι διαθέσιμο σε 2 ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, αναλόγως του αμαξώματος και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους.
Στον εμπρός άξονα των μοντέλων της γκάμας έχει επιλεγεί ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ενώ στον πίσω υπάρχει σύγχρονο ηλεκτρομοτέρ μόνιμου μαγνήτη. Οι βασικές εκδόσεις Audi A6 Sportback e-tron και Avant είναι πισωκίνητες, αποδίδουν 367 άλογα και επιταχύνουν στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα).
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε τα 4κίνητα (quattro) Audi S6 Sportback e-tron και S6 Avant e-tron. Αμφότερα έχουν 503 άλογα, που με την ενεργοποίηση του launch control εκτοξεύονται στα 551, για 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Η τελική τους ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα.
Μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 100 kWh
Οι εκδόσεις των Audi A6 e-tron φέρουν μία μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 100 kWh (ωφέλιμης στα 94,9 κιλοβατώρες). Είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου και αποτελείται από 180 πρισματικά κελιά.
Στο Sportback μοντέλο με την κορυφαία αεροδυναμική, η συνολική θεωρητική αυτονομία ξεπερνά τα 750 χιλιόμετρα, ενώ στο αντίστοιχης ιπποδύναμης Avant μοντέλο έχουμε ηλεκτρική εμβέλεια στα 720 χιλιόμετρα. .
Σημαντικό στοιχείο που ευνοεί την μεγάλη συνολική αυτονομία του Audi A6 e-tron είναι το προηγμένη σύστημα αναγεννητικής πέδησης (γεμίζει μπαταρία με το φρενάρισμα). Ειδικότερα, το Audi A6 e-tron είναι σε θέση να ανακτά μέχρι και τα 220 kW μπαταρίας, ενώ λόγω του πιο ισχυρού πίσω μοτέρ στις 4κίνητες εκδόσεις μπορεί να γίνει ακόμη μεγαλύτερη ανάκτηση. Η Audi προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης της έντασης της ανάκτησης σε δύο επίπεδα, ενώ υπάρχει και η επιλογή «Β» για οδήγηση τύπου one-pedal.
Όσον αφορά την διαδικασία φόρτισης, τα μοντέλα της γκάμας έχουν αρχιτεκτονική 800 Volt και υποστηρίζουν ταχυφόρτιση με εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες 270 kW. Αυτό σημαίνει ότι στις κατάλληλες υποδομές φόρτισης το 10-80% γεμίζει σε μόλις 21 λεπτά.
Στη σχεδίαση δεσπόζουν και τα λεπτά φώτα ημέρας μέσα στην φαρδιά γρίλια. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στην απουσία κλασικών καθρεπτών (π.χ. Audi Q8 e-tron), μιας και υπάρχουν οι 2ης γενιάς ψηφιακοί που θυμίζουν πτερύγια και ενσωματώνουν μια κάμερα. Κατά τα άλλα, έχουμε προβολείς LED Matrix και ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0 και φώτα αλάρμ που προειδοποιούν άλλους οδηγούς ή πεζούς με ειδικά σύμβολα, μεταξύ άλλων.
Στο εσωτερικό, πάλι, από τις εικόνες διαπιστώνουμε μια μεγάλη ευρυχωρία για το νέο ηλεκτρικό sedan της Audi. Οι οθόνες του εσωτερικού, προαιρετικά είναι 3. Αρχικά έχουμε 2-1 οθόνες, σε κυρτή σχεδίαση, για τον πίνακα οργάνων (11,9 ιντσών) και για το infotainment MMI (αφής 14,5 ιντσών). Σε προαιρετικό επίπεδο προστίθεται άλλη μία οθόνη 10,9 ιντσών γα τον συνοδηγό.
Με προαιρετική αερανάρτηση
Σημαντικές είναι και οι οδηγικές παρεμβάσεις της Audi, με σκοπό να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν καλύτερη αίσθηση στο δρόμο για τους επιβάτες του A6 e-tron. Για παράδειγμα, ο μπροστινός άξονας παρουσιάζει βελτιωμένη συμπεριφορά διεύθυνσης, για καλύτερο κράτημα και σε πιο δυναμικούς ρυθμούς οδήγησης. Στις απλές εκδόσεις υπάρχει προαιρετική αερανάρτηση αλλά σπορτίφ ανάρτηση με dynamic χαρακτηριστικά οδήγησης. Από την άλλη, η αερανάρτηση είναι στάνταρ στις S6 επιλογές, όπου προσαρμόζεται σε διάφορες θέσεις, αναλόγως των εξωτερικών συνθηκών και της ποιότητας του οδοστρώματος.