Στο Μόναχο στην έκθεση IAA Mobility θα έχει ο κόσμος την πρώτη ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τη νέα γενιά του Passat, με την 9η γενιά του να είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε wagon αμάξωμα.
Το μοντέλο που φέτος συμπληρώνει μισό αιώνα «ζωής», έχει πουλήσει περισσότερα από 34 εκατ. αντίγραφα!
Η πρώτη αίσθηση που προκύπτει από τις εικόνες του νέου Passat είναι ότι ο κατασκευαστής δεν θέλησε να πειραματιστεί με τη σχεδίαση και αποφάσισε να κινηθεί σε γνώριμα μονοπάτια. Οι γραμμές είναι καθαρές και συνδυάζονται αρμονικά με τα νέα LED Matrix φωτιστικά σώματα.
Οι χώροι και η πρακτικότητα είναι δύο από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, με τις διαστάσεις να είναι 4.917 mm μήκος, 1.852 mm πλάτος, 1.506 mm ύψος και 2.841 mm το μεταξόνιο.
Κατά συνέπεια το εσωτερικό είναι πολύ άνετο και να βολευτούν ακόμα και οι πιο… σωματώδεις ενήλικες, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει φτάσει τα 690 lt όταν φορτωθεί μέχρι το ύψος των προσκεφάλων της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Αν αυτά αναδιπλωθούν τότε μπορεί να εκτοξευτεί στα 1.920 lt.
Στη γκάμα των κινητήρων υπάρχουν δύο νέα PHEV σύνολα (eHybrid) που αποδίδουν 204 PS και 272 PS αντίστοιχα. Ο κατασκευαστής σημειώνει ότι αμφότερα συνδυάζονται με μία νέα μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh που μπορεί να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που κυμαίνεται κοντά στα 100 km, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης ενός μέσου οδηγού.
Με τη βοήθεια του συστήματος των 50 kW η φόρτιση από το 10% στο 80% μπορεί να γίνει μέσα σε 25 λεπτά ενώ η εταιρεία τονίζει ότι με την μπαταρία στο φουλ και το ρεζερβουάρ γεμάτο το Passat μπορεί να καλύψει σχεδόν 1.000 km.
Από εκεί και έχουμε για πρώτη φορά εκδόσεις mild hybrid (eTSI) με ένα σύστημα των 48 V που αποδίδει 150 PS. Η γκάμα θα συμπληρωθεί από δύο turbo βενζινοκινητήρας (2.0 TSI) με δύναμη 204 PS και 265 PS καθώς και με τρεις turbo diesel (2.0 TDI) των 122 PS, 150 PS και 193 PS.
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG ενώ σε όλες τις εκδόσεις η κίνηση περνάει στην άσφαλτο από τον μπροστινό άξονα εκτός από αυτές των 265 PS και των 193 PS που εφοδιάζονται με σύστημα τετρακίνησης 4MOTION.
Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει η τεράστια οθόνη του συστήματος infotainment που αιωρείται πάνω στο ταμπλό και η διαγώνιος της ξεκινάει από τις 12,9 ίντσες στη βασική έκδοση ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 15 ίντσες.
Πίσω από το τιμόνι έχουν εξαφανιστεί τα αναλογικά όργανα και στη θέση τους βρίσκεται ακόμα μία οθόνη με διαγώνιο 12,25 ίντσες. Ο επιλογέας των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού και έτσι έχει απελευθερωθεί αρκετός χώρος στην κονσόλα ανάμεσα στα δύο καθίσματα της μπροστινής σειράς. Αυτή η ανακατάταξη έχει μεταφέρει τον μοχλό των φλας στην αριστερή πλευρά.
Η παραγωγή του νέου VW Passat θα γίνεται πλέον στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα, στη Σλοβακία, ενώ η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024.