Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Grand Cherokee 4xe, μας σύστημα η Jeep, με την εταιρία μετά τα Renegade 4xe, Compass 4xe και Wrangler 4xe, να ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, βάζοντας και το Grand Cherokee στην πρίζα.

Αναμφισβήτητα μπροστά μας είχαμε το πιο κομψό και στιλάτο Grand Cherokee που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα η αμερικάνικη εταιρεία. 

Στο εμπρός αριστερό φτερό εντοπίζουμε την έξτρα τάπα, πίσω από την οποία βρίσκεται η θύρα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η ναυαρχίδα της Jeep στη Γηραιά Ήπειρο έχει σεβαστές διαστάσεις με μήκος που πλησιάζει τα 5 μέτρα, για την ακρίβεια 4.914 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.968 χλστ. και 1.800 χλστ. αντίστοιχα.

Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει όταν εισέρχεσαι στο εσωτερικό του Grand Cherokee 4xe είναι οι άπλετοι διαθέσιμοι χώροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (533 λίτρα). O premium χαρακτήρας του είναι ολοφάνερος από τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όπως και το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Στα ενδότερα μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι και τρεις οθόνες, μια 10,25 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών που υποστηρίζει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, ενώ απέναντι από το συνοδηγό μπορεί να ενσωματωθεί και μια οθόνη 10,25 ιντσών προβάλλοντας το σύστημα πλοήγησης, ενδείξεις πολυμέσων και εικόνα από την κάμερα.

Σημειώνεται ακόμα ότι προσφέρεται έγχρωμο head-up display 10,25 ιντσών και ψηφιακός κεντρικός καθρέφτης με οθόνη που προβάλει την εικόνα πίσω από το όχημα. Στις υψηλότερες εξοπλιστικές εκδόσεις στάνταρ είναι το ηχοσύστημα της McIntosh με συνολικά 19 ειδικά σχεδιασμένα ηχεία με συνολική ισχύ 950 watt, ενισχυτή 17 καναλιών και subwoofer 25.4 εκ.

Το νέο Grand Cherokee 4xe συνδυάζει υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα, δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής τάσης, το ανθεκτικό αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite των 8 σχέσεων και ένα εξαιρετικά ικανό σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς. Συνδυαστικά παράγει 380 ίππους και 637 Nm ροπής, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων του αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα.

Το ηλεκτρικό σύστημα των 400V τροφοδοτείται από μπαταρία 96 στοιχείων ιόντων λιθίου, ενώ υπόσχεται συνδυαστική ηλεκτρική αυτονομία 48 χλμ., σε αστικό περιβάλλον 51 χλμ. και συνολική αυτονομία έως και 700 χλμ., με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου και πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία.

Ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες, το plug-in υβριδικό σύστημα του Jeep Grand Cherokee 4xe, προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα. Αναλυτικότερα, το προεπιλεγμένο Hybrid συνδυάζει το θερμικό κινητήρα με τους ηλεκτροκινητήρες, για τη μέγιστη απόδοση.

Με το Electric πρόγραμμα τώρα, το Grand Cherokee 4xe μπορεί να κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώνει σταγόνα καυσίμου, ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, αρκεί βέβαια να υπάρχει απόθεμα από τη φόρτιση της μπαταρίας. Η συμβολή του θερμικού κινητήρα θα ζητηθεί μόνο σε περίπτωση που ο οδηγός αναζητήσει τη μέγιστη ισχύ, ενώ όταν η μπαταρία εξαντληθεί, το όχημα θα επανέλθει αυτόματα στην υβριδική λειτουργία.

Συνεχίζουμε με το πρόγραμμα eSave, το οποίο δίνει προτεραιότητα στην χρήση του θερμικού κινητήρα, διατηρώντας το απόθεμα της μπαταρίας για όταν το χρειαστεί ο οδηγός, όπως για παράδειγμα για κίνηση σε αστικό περιβάλλον, όπου ισχύουν περιορισμοί εκπομπών ρύπων ή για μια off-road διαδρομή χωρίς να διαταράσσει το φυσικό περιβάλλον.

Να πούμε ακόμα ότι το Grand Cherokee 4xe φέρει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης.

Αρχικά οδηγήσαμε το Grand Cherokee 4xe πάνω στην άσφαλτο, με τη διαδρομή να περιλαμβάνει ορεινές διαδρομές με άφθονες στροφές, αλλά και μεγάλες ευθείες στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους. Η διαρκής προσπάθεια του Grand Cherokee 4xe να κινείται όσο περισσότερο μπορεί με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνδυασμό με την αδιαπέραστη ηχομόνωση της καμπίνας, δημιουργούν μια ηρεμία και χαλαρότητα στον οδηγό.

Ο όγκος και το ύψος του οχήματος δε μεταφράζονται σε αυξημένους αεροδυναμικούς θορύβους σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ μόνο όταν το παρακάνεις σε στροφές θα σου υπενθυμίσει το μέγεθός του, αλλά όχι άκομψα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, την οποία βοηθούν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Εισπράττει καλή αίσθηση από το τιμόνι και αποτελεσματικότητα από φρένα, παρά την ανάκτηση ενέργειας, ενώ απολαμβάνει διαρκώς το στιβαρό και σταθερό του πάτημα.

Το όνομα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις κορυφαίες off-road ικανότητες και το νέο Grand Cherokee 4xe παρότι ακολουθεί το ρεύμα του εξηλεκτρισμού, τηρεί ευλαβικά αυτή την παράδοση.

Δύο συστήματα 4×4 είναι διαθέσιμα, τα Quadra-TracII και Quadra-DriveII, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούν ενεργό κιβώτιο μεταφοράς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης μέσω της μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους άξονες.

Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Limited, Overland, Summit Reserve και Trailhawk, η οποία αποτελεί και την έκδοση που μπορεί να ανταπεξέλθει στις πλέον ακραίες εκτός δρόμου απαιτήσεις. Στη χώρα μας θα φτάσει προς το τέλος του τρέχοντος έτους με τις τιμές να ξεκινούν από 95.500 ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *